Cisco HyperFlex: Skalerbarhed og effektivitet med minimalt forbrug
I en tid hvor data er konge, og virksomheder konstant søger efter måder at optimere deres it-infrastruktur på, bliver Cisco HyperFlex rost for sin...
Når IT-afdelingen bruger sin dyrebare tid og kompetencer på rutinemæssige sikkerhedsopdateringer, glemte passwords og banale hardwareinstallationer så ligger de strategiske udviklingsopgaver stille imens. Så hvorfor ikke lade andre om den daglige service og support?
De ansatte i en IT-afdeling er ofte både for dyre og for kompetente til blot at fungere som en servicefunktion. IT-afdelingen bør være en stratetisk udviklingsafdeling, der bidrager til virksomhedens vækst ved at designe og implementere løsninger, som giver bedre interne processer, bedre kundeservice, sikrer maksimalt udbytte af data og gør medarbejdernes hverdag så effektiv og fleksibel som muligt.
Alligevel bruges der stadig alt for megen tid og ressourcer på rutinemæssige service- og supportopgaver i de danske IT-afdelinger. Tid og ressourcer, som ville skabe meget mere værdi, hvis de blev anvendt på strategiske udviklingsopgaver.
Derfor giver det i rigtig mange tilfælde god mening at man som ejer, direktør eller IT-chef overvejer muligheder og gevinster ved at udlicitere de banale service-, support og driftsopgaver.
På tværs af kundestørrelser, brancher og behov se der en række fordele ved at outsource hele eller dele af IT-afdelingens drift-, service- og supportopgaver. Fordelene er blandt andet:
De største fordele høstes af de virksomheder, som fra start klart og tydeligt definerer virksomhedens behov samt kravene til Service Level Agreement (SLA) i tæt samarbejde med den valgte samarbejdspartner.
Man bør starte med at vurdere, om man som virksomhed har den rette størrelse i forhold til partnerens øvrige kunder. Er man en lille fisk i en stor sø, får man begrænset adgang til partnerens topkompetencer. Desuden bliver man nedprioriteret i tilfælde af nedbrud der rammer alle partnerens kunder.
Men man skal heller ikke vælge en så lille partner, så de nødvendige kompetencer og ressourcer ikke er til stede. Så kan man lige så godt ansætte internt i stedet.
Sidst men ikke mindst skal man sikre sig én fast kontaktperson, som hurtigt får kendskab til virksomhedens IT-infrastruktur, mål og udfordringer samt eventuelle igangværende projekter
Vil du have flere tips til optimal indkøb af hardware og drift af din virksomheds IT-afdeling, så tilmeld dig vores nyhedsbrev eller følg os på linkedin.
Du kan læse mere om Codeex´ tilgang og løsninger for drift og support af din virksomheds IT-afdeling.
Du er selvfølgelig også altid velkommen til at kontakte salgsdirektør Frederik Bentler for en uforpligtende snak om den mest (kost)effektive løsning for din virksomhed.
Frederik er salgsdirektør i Codeex og har mere end 20 års erfaring med strategi og rådgivning omkring virksomheders IT-løsninger. Du er altid velkommen til at kontakte Frederik for en uforpligtende snak om dine behov og muligheder på fb@codeex.dk eller på 7671 0000.
I en tid hvor data er konge, og virksomheder konstant søger efter måder at optimere deres it-infrastruktur på, bliver Cisco HyperFlex rost for sin...
HP Wolf Security er HP´s bud på en sikkerhedsløsning til at beskytte alle dele af organisationers digitale miljøer mod en bred vifte af cybertrusler,...
Fortinet er en af verdens førende leverandører på netværksområdet. Specialet er udvikling og implementering af avancerede sikkerhedsløsninger, der...