Webshop
Webshop

                                      Lager- og logistikløsninger


                                      Omkostningsreduktioner. Effektiviseringsgevinster. Øget transparens og hastighed
                                      samt færre fejlleverancer. Strategisk konkurrenceparameter. 

                                      Effektive lager- og logistikløsninger giver afgørende konkurrencefordele


                                      Kvalitet, pris og funktion er ikke længere de tre eneste centrale konkurrenceparametre. Leveringshastighed, traceability samt optimering af virksomhedens samlede lagerstyring og distribution er nu lige så afgørende. For det nytter ikke noget at have det bedste produkt til den rigtige pris, hvis man er for lang tid om at levere eller ikke kan finde varen.

                                      Samtidig har Covid-19 ændret både værdi- og distributionskæder samt – ikke mindst – accelereret forbrugere og virksomheders forventninger og behov for hurtig og præcis levering. Det stiller store krav til fleksibilitet, registrering og dataanvendelse for både B-2-B og B-2-C virksomheder.

                                      Derfor ser den fremsynede leder ikke længere en optimeret lager- og logistikløsning som kun en vej til effektiviseringsgevinster og omkostningsreduceringer.

                                      En effektiv lager- og logistikløsning er i lige så høj grad et effektivt strategisk værktøj til at servicere, fastholde og tiltrække nye kunder og partnere.

                                      Samtidig giver en veldesignet lager- og logistikløsning ledelsen et data-baseret grundlag for at træffe strategiske beslutninger, lager- og logistikchefen får lettere ved at identificere muligheder for lageroptimeringer og medarbejderne en mere effektiv, ergonomisk og sikker hverdag.

                                      Pris og kvalitet er ikke længere de eneste succesparametre

                                      "Er leveringstiden for lang eller ankomsttidspunktet for usikkert, så vælger kunderne hellere en anden leverandør. Derfor er en optimal lager- og logistikløsning også et strategisk værktøj til fastholdelse af eksisterende kunder og tiltrækning af nye". 

                                      Johnny Nørgaard, partner og ekspert i lager- og logistikløsninger, Codeex. 

                                       

                                      Lager- og logistikløsninger

                                       

                                      Effektiv lagerstyring og logistik kræver ikke ekstra af din nuværende ERP


                                      Desværre har mange ledere, IT-ansvarlige samt lager- og logistikchefer den opfattelse, at stregkodeløsninger, RFID-løsninger og håndscannere kræver en langvarig, dyr og risikabel integrationsproces med virksomhedens ERP.

                                      Af samme grund udskyder mange virksomheder en modernisering af deres lagerstyring og logistik til næste opdatering eller udskiftning af virksomhedens ERP for ikke at skulle gennemgå en kortsigtet integrationsproces her og nu.

                                      Men det er ikke længere hverken langvarigt, dyrt eller risikabelt at integrere en moderne løsning til lagerstyring og logistik med virksomhedens ERP.

                                      Codeex integrationsløsning er softwarebaseret og integreres ”oven på” og ikke
                                      ”i hjertet” af virksomhedens ERP-løsning. Derfor tager den typiske tekniske integration af en stregkode- eller håndscanner/RFID-løsning ikke mere end tre dage.


                                      Johnny Nørgaard, Partner og Salgsdirektør, Codeex Lagerstyring og logistik.

                                      For at gøre gevinsterne ved lageroptimering tilgængelig for alle, tilbyder vi sammen med Little Beacon en softwarebaseret integrationsløsning designet til at skabe fuld integration med Microsoft Dynamics AX, Microsoft Dynamics Navision, CX5, Microsoft 365 og Uniconta. Softwareløsningen flytter data frem og tilbage mellem virksomhedens ERP, lageret og lagermedarbejderne og gør dermed integrationen imellem langt lettere.

                                      Som du kan se herunder, har vi leveret lager- og logistikløsninger inkl. softwarebaseret ERP-integration til en lang række virksomheder på tværs af brancher og størrelser.

                                      Andlight_logo_hvid_bg refako_as_logo standardsystemer_as_logo_hvid_bg Harboes-Bryggeri_logo logo_RoyalUnibrew

                                      Har du endnu ikke taget det første skridt?


                                      Mærker du et pres fra kunder og leverandører for at kunne levere databaseret info om status på forsendelser og styk? Oplever du jævnligt fejlforsendelser eller fejlagtig opfyldning af eget lager? Og er lagerstatus et årligt tilbagevendende mareridt?

                                      Så er en kombination af stregkode og håndscannere højst sandsynligt løsningen på dit problem. Og det behøver hverken være dyrt eller besværligt. Specielt ikke hvis du sammenligner udgifterne og forpligtigelsen til at ansætte endnu en lagerarbejder eller det nuværende tidsforbrug til manuel registrering, opdatering og videreformidling af lagerbeholdning og logistik.

                                      Codeex softwareløsning for udveksling og opdatering af alle data mellem administration, lager og håndscannere kan let ”lægges oven på” Microsoft Dynamics AX, Microsoft Dynamics Navision, CX5, Microsoft 365 og Uniconta.

                                      Typisk kan en fuld integration af lagerdata til virksomhedens ERP implementeres på tre dage. 

                                      Ønsker du at tage det første skridt?

                                      Ønsker du mere information om, hvilke fordele pick-by-voice kan giver din lagerstyring og din virksomhed, er du altid velkommen til at kontakte partner og lager- og logistikekspert Johnny Nørgaard på jn@codeex.dk eller på 40 10 99 57 for en uforpligtende snak.

                                      Leveringssikkerhed dokumenteret via data giver K. Hansen nye kunder


                                      Alle ordrer registreres fra de læsses, ankommer til distributionen, omlæsses og til sidst leveres hos slutkunden. Det betyder, at både disponenter, lagerarbejdere og kunder altid kan lokalisere en ordre via deres pc, terminal eller app. Og at fejlleverancer minimeres og og opdages hurtigere.

                                      Men fordelene er også strategiske – for via de indsamlede data kan K. Hansen Transport dokumentere en leveringssikkerhed på
                                      over 98 %. Hvilket er et særdeles stærkt argument for fastholdelse af eksisterende kunder og tiltrækning af nye. 

                                      ”Vi bruger vores statistikker over leveringssikkerhed i både vores opsøgende salg og overfor vores eksisterende kunder. For det er let at sige, at vi gør det godt. Men det er mere interessant at vise det”.

                                      Jakob Wiborg Hansen, direktør og ejer af K. Hansen Transport.


                                      Se hele casen inkl. en demonstration af den effektive MC3300 håndterminal fra Zebra (02:36).

                                      Er din nuværende stregkodeløsning
                                      end-of-life – eller tæt på?


                                      Er gevinsterne i forhold til effektivisering af lageret og værdiskabende kundeservice truet af en end-of-life ERP-løsning? Eller kører du videre selvom Microsoft har stoppet udvikling og support for dine scannere eller terminaler, der kører med Windows CE og Windows Embedded?

                                      logistikløsninger_codeex
                                       

                                      Så er du desværre på vej ned ad en vej, som højst sandsynligt kun bliver mere og mere ujævn og ubehagelig. Fx i form af problemer med at skaffe kompatible terminaler og håndscannere, da ny-producerede produkter ikke er understøttet af din løsning. ”Hakkende” netværksforbindelse og dataoverførsel vil også snart blive en del af din hverdag – hvis det ikke allerede er det.

                                      Spørger du din nuværende leverandør, eller søger du selv viden hos de store ERP-leverandører, vil du typisk få at vide, at den eneste måde at få adgang til at bruge de nyere og langt mere effektive scannere og datamuligheder er en ny ERP-løsning og/eller windows platform. Meldingen er, at du enten skal investere stort i en ny platform eller forsat leve med forældet lagerudstyr. Dvs. store og tunge terminaler med lav batterikapacitet, lav skærmopløsning som tit går i stykker = lav effektivitet og medarbejderglæde.

                                      Heldigvis er det ikke rigtigt!

                                      Fordi Codeex sofwareløsning til dataintegration lægges "på toppen" af virksomhedens ERP tager det typisk ikke mere end tre dage at sikre fuld integration mellem scannere, lagerterminaler og ERP. Derfor vil udgiften være minimal i forhold til andre løsninger - og være tjent ind allerede efter få måneder i form af mindre nedetid, højere effektivitet og bedre dataudveksling.

                                      Du kan læse mere om hurtig og risikofri integration af lagerdata med virksomhedens ERP her. 

                                      Du er også altid velkommen til at kontakte partner og ekspert i lager- og logistikløsninger  Johnny Nørgaard på jn@codeex.dk eller på 40 10 99 57 for en uforpligtende snak om fordelene og den tekniske implementering af en fuld datatintegration. 

                                      Din lagerstyring fungerer – så hvad er næste skridt


                                      Du og din virksomhed har allerede høstet de første strategiske og praktiske erfaringer og fordele. I har set hvilke fordele lagerstyring og logistik drevet af data via en stregkode- eller RFID-løsning og håndscannere. Medarbejderne i administrationen er sluppet af med en masse unødvendige rutineopgaver, lagerarbejdernes hverdag er blevet lettere samtidig og effektiviteten på lageret er steget. Sidst men ikke mindst får kunderne endnu hurtigere og mere præcis information om status for deres ordre. Alligevel er der stadig flere fordele og gevinster at hente ved at tage endnu et skridt.


                                      Covid-19 pandemien har i dén grad acceleret udviklingen af nye processer, teknologier og hardwareprodukter til lagerstyring og logistik. Derfor er der masser af muligheder for yderligere lageroptimering – også selvom man ikke er Amazon og i gang med at implementere robotplukkere og dronelevering!

                                      Her kommer et par virkelighedsnære ideer til, hvordan du kan opnå endnu flere gevinster for din virksomhed ved at videreudvikle din nuværende lagerstyring og logistik.

                                      Pick-by-voice er især velegnet til småpluk

                                      Pick-by-voice er især velegnet til virksomheder med mange småpluk og med mere end 10 medarbejdere på lageret. Pick-by-voice kan integrere til alle ERP-systemer inklusiv Microsoft Navisioin og AX samt SAP og IFS via Codeex sofwareløsning. Da denne sofwareløsning lægges ”på toppen” af virksomhedens ERP, tager det typisk ikke mere end tre dage at implementere.

                                       

                                      VR-briller giver lagermedarbejderne endnu højere effektivitet og frihed

                                      Skridtet efter pick-by-voice på lagerstyringens udviklingsstige er VR-briller. Der har været udviklet og eksperimenteret med VR-glasses i mange år. Og nu er effektivitet, holdbarhed og implementering på plads. Et af foregangsprojekterne har været et samarbejde mellem Ricoh og DHL. Resultatet har været en øget plukkehastighed på 25 % - samt en særdeles positiv modtagelse blandt lagermedarbejderne.

                                      Multiplukning er den direkte vej til lageroptimering

                                      Den traditionelle måde at plukke på er én ordre ad gangen. I de tilfælde hvor en ordre består af få enheder eller mange enheder placeret tæt på hinanden, er plukning af én ordre ad gangen oftest den mest effektive. Har man derimod et lager, hvor en enkelt ordre kræver, at plukkerne tilbagelægger store fra plads til plads kan en organisering med multiplukning give dramatiske effektivitetsforbedringer.

                                      Sådan tager du det næste skridt?

                                      Vil du vide mere om dine potentielle gevinstmulighederne ved pick-by-voice, VR-briller eller multiplukning, er du altid velkommen til at kontakte partner og ekspert i lager- og logistikløsninger Johnny Nørgaard på jn@codeex.dk eller på 40 10 99 57.

                                      Den rette softwareløsning til din lagerstyring er allerede udviklet


                                      Heldigvis arbejder flere og flere virksomheder for at realisere de store besparelser og effektiviseringer, som en digitalisering af lager og distribution giver. Det kan blandt andet aflæses af et støt stigende salg af håndscannere, truckterminaler, stregkodeløsninger og plukkevogne mm.

                                      Men uden en effektiv og meningsfuld integration med virksomhedens ERP-system og lagerstyringsprogram er den realiserede værdi til at overse. Derfor er rigtig mange virksomheder i gang med at udvikle og programmere deres egen integrations-software og lagerstyringsprogrammer.

                                      Det skal man overveje konsekvenserne af og alternativer til grundigt, før man går i gang.

                                      ”Jeg har set 100-vis af softwareintegrationer på tværs af brancher, systemer, størrelser og behov. Især de sidste to år er det blevet tydeligt, at standardløsninger med tilpasningsmuligheder er langt den hurtigste og billigste måde at skabe en effektiv dataintegration på.”

                                      Johnny Nørgaard, Partner og Salgsdirektør, Lager- og logistikløsninger, Codeex.

                                      Little Beacons løsninger er bygget ovenpå forretningslogikken i Microsoft Dynamics og understøtter økonomisystemer som Microsoft Dynamics AX/NAV/BC samt CX5, Uniconta og styresystemerne IOS og Android.

                                      Du kan læse mere om Little Beacon og deres softwarebaserede suite for udveksling af data mellem ERP-systemer og lagerstyringshardware her.

                                      I Codeex eBook ”Lager- og logistikløsninger” kan du læse om alle de konkrete fordele ved lageroptimering via dataintegration.

                                      Lageroptimering via den rette kombination af hard- og software


                                      Den rette kombination af håndterminal, stregkodeløsninger eller aktive og passive RFID-tags samt et intelligent software-system fuldt integreret med virksomhedens ERP og lagerstyringsprogram, giver al den information og det overblik, som er forudsætningen for optimal lagerstyring, flådestyring og kundeservice.

                                      Adgang til alle ledende brands og fuld softwareintegration

                                      Vi har mere end 20 års erfaring med at rådgive og vejlede virksomheder inden for stort set alle brancher om lager- og logistikløsninger. Vores rådgivning er altid individuel, da kombinationen af branche, mål, størrelse og værdiskabelseskæde altid er forskellig. Vi har blandt andet stor erfaring med virksomheder indenfor Lager & Logistik, Detailbranchen, Produktion & Service samt Medicinalbranchen.

                                      Andlight_logo_hvid_bg standardsystemer_as_logo_hvid_bg refako_as_logo Harboes-Bryggeri_logo logo_RoyalUnibrew

                                      Case - Solar A/S

                                      Solar er en sourcing- og servicevirksomhed der leverer til el, vvs, industri, ventilation og klima/energi i blandt andet Danmark, Sverige, England og Holland. I 2020 omsatte Solar for 11,5 milliard dkr. Det skyldes blandt andet, at hos Solar kan kunderne bestille inden kl. 18.00 og være sikre på at have deres ordre næste dag inden kl. 07.00.

                                      "Vi har stort set ingen nedbrud på dem, så jeg har ikke sendt en terminal til reparation, de fire år vi har kørt med dem."

                                      Leif Prüsse Lauridsen, Tekniker – Vedligehold.


                                      Se hele casen inkl. en demonstration af den ekstremt stabile truckterminal JLT1214P (02: 51).

                                      Truckterminal med fire år uden fejlmeldinger

                                      Codeex anbefalede JLT´s truckterminaler på grund af deres stærke og stabile forbindelse til Solars netværk, samt fordi JLT-terminalerne tåler at blive brugt hver eneste dag. Terminalerne er nu også rullet ud i Norge, Sverige og Holland for som tekniker i Solar Vedligehold Leif Prüsse siger: ” Vi har stort set ingen nedbrud på dem, så jeg har ikke sendt en terminal til reparation de 4 år, vi har kørt med dem.” Overvejer din virksomhed at investere i håndscannere eller truckterminaler, så læs mere om mulighederne her.

                                      Fuld integration til virksomhedens ERP-system på under en uge


                                      Desværre har mange beslutningstagere og virksomheder den opfattelse, at moderne løsninger til lagerstyring og logistik er besværlige og omkostningstunge at implementere. Typisk fordi man tror, at integrationen til virksomhedens ERP er risikabel, langvarig og dyr.

                                      Dette har også tidligere været tilfældet – men det er det ikke længere med Codeex softwareløsning for dataintegration.

                                      I stedet for at skulle integreres direkte ind i ”hjertet” af din virksomheds ERP, integreres Codeex softwareløsning ”på toppen” af din virksomheds ERP. Dermed tager dataintegrationen til din virksomheds ERP og lagerstyringsprogram typisk ikke mere end tre dage. Og det gælder for de fleste virksomheder og brancher – uanset størrelse og antal medarbejdere.

                                      ”Muligheden for at integrere lager- og logistikløsninger til stort set alle ERP-systemer og lagerstyringsprogrammer via en simpel softwareløsning har åbnet kæmpe muligheder for alle virksomheder indenfor lager- og logistikbranchen.”

                                      Johnny Nørgaard, Partner og Salgsdirektør, Lager- og logistikløsninger, Codeex.

                                      Fuld integration til alle økonomi- og styresystemer

                                      Vores løsninger er bygget ovenpå forretningslogikken i Microsoft Dynamic og understøtter økonomisystemer somMicrosoft Dynamics AX/NAV/BC samt CX5, Uniconta og styresystemerne IOS og Android.

                                      Du kan læse mere om softwarebaseret dataintegration til ERP her.

                                      Herunder kan du se en række af de kunder, vi allerede har leveret softwarebaseret dataintegration til. Du er også altid velkommen til at hente vores eBook "Lager- og logistikløsninger".

                                      Andlight_logo_hvid_bg refako_as_logo standardsystemer_as_logo_hvid_bg Harboes-Bryggeri_logo logo_RoyalUnibrew

                                      RFID-løsninger – et effektivt alternativ til stregkodeløsninger for både detail, lagerstyring og logistik


                                      RFID (radio-frekvens-identifikation) er en teknologi, hvor radiobølger bruges til at kommunikere den eksakte lokation og det eksakte antal varer/enheder via et ”tag” på varen/enheden og RFID-læseren. Det er med andre ord ikke nødvendigt at have visuel kontakt med enheden, der skal registreres. Fordi identifikationen foregår via radiobølger, foretages registreringen uanset om varen/enheden befinder sig i baglokalet, midt i en palle varer eller et andet sted, hvor det umiddelbart vil være langt mere besværligt at komme til med en håndscanner- og stregkodeløsning.

                                      Samtidig er et armbånd med en RFID-tag en både praktisk og behagelig måde for fx hotelgæster, eventdeltagere og værter til at administrere adgang, forskellige niveauer af privilegier/services og betaling for et afgrænset område og periode.

                                      RFID for detailbranchen

                                      På grund af den konstante opdatering af lagerbeholdningen er RFID-løsninger en særdeles effektiv måde at have konstant overblik over lagerbeholdning, placering af varer samt forebyggelse af svind i detailbutikker med stor kundegennemstrømning.

                                      Hver gang en vare forsvinder ud af butikken eller lageret, registreres det i real-time og opfyldning eller varebestilling kan igangsættes – helt automatisk, uden manuelle og tidskrævende scanninger.

                                      I USA og Asien har flere supermarkedskæder og detailbutikker generelt indført ubemandet betaling med RDID-løsninger. Kort fortalt fungerer det således, at kunden lægger sine varer i sin taske og når kunden med varerne passerer udgangen, så registreres det at varerne er fysisk udenfor butikken og kundens automatiske betaling igangsættes.

                                      RFID for hotel og eventbranchen


                                      Da RFID-tags ikke kræver manuelle scanninger, er RFID-tags en effektiv og behagelig løsning til at administrere forskellige adgangs- og serviceniveauer samt automatisk betaling for både besøgende og værten på hoteller eller ved events.

                                      Kunder, gæster eller besøgende behøver ikke konstant at skulle vise ID, have betalingsmidler med og bruge lang tid på adgangsregistrering. Al information ligger i kundens armbånd eller nøgle.

                                      RFID for hotel og eventbranchen
                                       

                                      RFID for produktions- og medicinalbranchen


                                      Her har RFID-teknologien især den fordel, at RFID-tags let kan påføres tekstiler, dyr samt mange små enheder fom fx. reagensglas eller reservedele.

                                      Det betyder en langt hurtigere registrering end en stregkodeløsning kan give. Desuden er det muligt ved hjælp af RFID-tags hurtigt at validere ægtheden af sjældne enheder eller blandinger samt at overføre store og komplekse informationsmængder, fx i forbindelse med kemisk sammensatte produkter.

                                      iStock-1264129777
                                       

                                      Vil du vide mere om gevinsterne ved lagerstyring og logistik?

                                      Ønsker du mere information om, hvilke løsninger og produkter, der er de bedste for dig og din virksomhed, er du altid velkommen til at kontakte partner og ekspert i lager- og logistikløsninger Johnny Nørgaard på jn@codeex.dk eller på 40 10 99 57 for en uforpligtende snak. 

                                      Andlight_logo_hvid_bg refako_as_logo standardsystemer_as_logo_hvid_bg Harboes-Bryggeri_logo logo_RoyalUnibrew

                                      Læs mere

                                      Herunder kan du finde mere info om hardware og services, læse mere om lagerstyring som en strategisk konkurrencefordel samt om muligheder og løsninger for udkørende sælgere, teknikere og servicefolk. 

                                      Bedre vareflow og gladere kunder?


                                      I Codeex har vi mere end 20 års erfaring med design og implementering af lager- og logistikløsninger.  

                                      Ring eller skriv, hvis du vil have en snak om dine muligheder eller et uforpligtende tilbud.

                                      Johnny Nørgaard
                                      Partner og ekspert i lager- og logistikløsninger
                                      Mobil: 40 10 99 57
                                      E-mail: jn@codeex.dk

                                      Book et møde med Johnny

                                      johnny_nørgaard_fritlagt-1
                                       

                                      Uvildig og uafhængig rådgivning

                                      Vi har i mere end 20 år hjulpet kunder på tværs af brancher og størrelser med at udvikle og implementere lagerstyringsløsninger, der giver effektiviseringsgevinster og konkurrencefordele.

                                      Vi har fra dag 1 valgt at være uafhængige af producenter og leverandører. Vi kan derfor frit rådgive og anbefale løsninger og håndscannere på tværs af alle førende brands og funktioner.

                                      Når vi anbefaler et produkt eller en leverandør, bygger vores anbefaling udelukkende på vores egen viden samt erfaringer fra vores kunders hverdag - ikke på kickbacks, bonusser og leverandøraftaler.

                                      iStock-1210182387

                                      Læs mere om nutidens og fremtidens lager-
                                      og logistikstyring i vores blogs

                                       

                                      Herunder finder du cases samt viden og inspiration til både strategi, løsningsdesign og hardware. 

                                      Se flere blogindlæg

                                      2 min read

                                      Automatiser arbejdsgange med Honeywells EDA61K robuste håndscanner

                                      Ønsker din virksomhed en håndterminal, der kan automatisere og fejlsikre arbejdsgangene blandt dine medarbejdere? Så...

                                      2 min read

                                      Mobile Solutions giver et stabilt datagrundlag

                                      Mobile Solutions er en fællesbetegnelse for softwareløsninger, der sørger for gnidningsløs real-time udveksling af data...

                                      2 min read

                                      Sådan kan detailbutikker klare sig i en tid med social afstandtagen

                                      Midt i den nuværende sundhedskrise er der mange dagligvarebutikker, der føler et øget pres for at holde deres døre...