Lager- og logistikløsninger


Omkostningsreduktioner. Effektiviseringsgevinster. Øget transparens og hastighed.
Færre fejlleverancer. Strategisk konkurrenceparameter. 

Codeex > Lager og logistik

Lager- og logistikløsninger der skaber konkurrence-fordele 

Med udgangspunkt i mere end 20 års erfaring og leverancer til hundredvis af kunder, leverer Codeex alle typer af lager- og logistikløsninger.

Vi rådgiver og implementerer med udgangspunkt i din virksomheds behov samt markedets bedste hard- og software; fra afmærkningsetiketter, håndterminaler og truckscannere til netværksløsninger, plukkestrategier og integration til alle økonomisystemer.

Alt sammen med ét mål for øje – at sikre din virksomhed kundeservice og  effektiviseringsgevinster der skaber strategiske konkurrencefordele.

Samtidig giver en veldesignet lager- og logistikløsning ledelsen et data-baseret grundlag for at træffe strategiske beslutninger, lager- og logistikchefen får lettere ved at identificere muligheder for lageroptimeringer og medarbejderne en mere effektiv, ergonomisk og sikker hverdag.

Pris og kvalitet er ikke længere de eneste succesparametre

"Det nytter ikke noget at have det bedste produkt til den rigtige pris, hvis man er for lang tid om at levere eller ikke kan finde varen.

Derfor er leveringshastighed, traceability samt optimering af virksomhedens lagerstyring og distribution et lige så effektivt strategisk værktøj til at servicere, fastholde og tiltrække nye kunder og partnere."

Johnny Nørgaard, partner og ekspert i lager- og logistikløsninger, Codeex.

 

HubSpot Video

 

”Vi bruger vores statistikker over leveringssikkerhed i både vores opsøgende salg og overfor vores eksisterende kunder. For det er let at sige, at vi gør det godt. Men det er mere interessant at vise det”.

Jakob Wiborg Hansen, direktør og ejer af K. Hansen Transport.

 

P1-lager-og-logistik_khansen_testimonals_casevideo

 

Andlight_logo Refako AS_logo Standardsystemer AS_logo Harboes Bryggeri_logo Royal Unibrew_logo

Har du endnu ikke
taget det første skridt?


Mærker du et pres fra kunder og leverandører for at kunne levere databaseret info om status på forsendelser og styk? Oplever du jævnligt fejlforsendelser eller fejlagtig opfyldning af eget lager? Og er lagerstatus et årligt tilbagevendende mareridt?

Så er en kombination af stregkodelæsere og håndterminaler kombineret med effektiv dataintegration til virksomhedens ERP højst sandsynligt løsningen på dit problem.

2022-03-22-lager-og-logistikløsninger
 

Og der er flere gode nyheder: Det er ikke nødvendigvis hverken dyrt eller besværligt at digitalisere din lager- og logistikløsning.  Specielt ikke hvis du sammenligner med udgifterne og forpligtigelserne ved at ansætte endnu en lagerarbejder samt den tid, du bruger til manuel registrering, opdatering og videreformidling af lagerbeholdning og logistik.

Codeex softwareløsning for udveksling og opdatering af alle data mellem administration, lager og håndscannere kan let ”lægges oven på” Microsoft Dynamics AX/NAV/BC/365/CX5 eller Uniconta, IBM, SAP, SAP Business One, Visma ellerVisma.net. Typisk tager en fuld dataintegration ikke mere end tre dage

Herunder kan du hente eBooken om, hvordan du går fra pen og papir til digital lagerstyring på tre dage samt se listen over samtlige ERP- og økonomisystemer, som softwarebaseret dataintegration er mulig til. 

eBook: Databaseret lagerstyring på tre dage

Få en gratis analyse af dine fordele ved digital lagerstyring

Book en gratis analyse af,  hvilke og hvor store gevinster din virksomhed kan opnå ved at digitalisere lager og distribution. I analysen indgår:

• Fælles gennemgang og identifikation af jeres virksomheds og kunders behov

• Analyse og løsningsforslag til hvordan din virksomhed får fuld dataintegration mellem lager og økonomisystem

• Konkrete forslag du kan implementere med det samme.

Book din analyse her

Mere viden og inspiration?

Herunder kan du hente vores gratis eBook om, hvordan du får mere ud af din nuværende lager- og logistikløsning. Tilmelder du dig vores nyhedsbrev, får du inspiration, cases og gode tilbud direkte i din mailboks hver tredje uge.

Er din lager- og logistikløsning end-of-life eller tæt på?


Er gevinsterne i forhold til effektivisering af lageret og værdiskabende kundeservice truet af en end-of-life ERP-løsning?

Eller kører du videre, selvom Microsoft har stoppet udvikling og support for scannere eller terminaler, der kører med Windows CE og Windows Embedded?

2022-03-22-lager-og-logistik_end-of-life_C
 

Så er du desværre på vej ned ad en vej, som højst sandsynligt kun bliver mere ujævn og ubehagelig. Fx i form af problemer med at skaffe kompatible terminaler og håndscannere, da nyproducerede produkter ikke er understøttet af din løsning. ”Hakkende” netværksforbindelse og dataoverførsel vil også snart blive en del af din hverdag – hvis det ikke allerede er det.

Spørger du din nuværende leverandør, eller søger du selv viden hos de store ERP-leverandører, vil du typisk få at vide, at den eneste måde at få adgang til at bruge de nyere og langt mere effektive scannere og datamuligheder er en ny ERP-løsning og/eller windows platform. 

Dvs. valget står mellem at investere stort - eller at leve med forældede terminaler med lav batterikapacitet, svag processorkraft og lav skærmopløsning som tit går i stykker = lav effektivitet og medarbejderglæde. Heldigvis er der andre muligheder. Fx er det muligt for terminaler designet til Windows-platformen at køre på Android via en webbrowser. Dermed kan terminalerne udnyttes selvom de er end-of-life, eventuelle servicekontrakter kan udnyttes fuldt ud, og en evt. investering i opdatering af hardware kan spredes over en længere regnskabsperiode. 

Du behøver ikke en ny ERP for at optimere din lagerstyring


Mange virksomheder udskyder en optimering af deres lagerstyring og logistik fordi ledere, IT-ansvarlige samt lager- og logistikchefer tror, at det vil kræve en helt ny ERP-løsning at implementere mere effektiv og stabil hardware.

Men heldigvis er det ikke længere langvarigt, dyrt eller risikabelt at integrere lager- og logistiskdata med virksomhedens ERP.

2022-03-22-dataintegration_end-of-life_C
 

Codeex tilbyder en softwarebaseret integrationsløsning designet til at skabe fuld integration med Microsoft Dynamics AX/NAV/BC/365/CX5 eller Uniconta, IBM, SAP, SAP Business One, Visma og Visma.net 

Softwareløsningen flytter data frem og tilbage mellem virksomhedens ERP, lageret og lagermedarbejderne i real-time og gør dermed integrationen af data langt hurtigere og mere effektiv. Typisk tager det ikke mere end tre dage at implementere vores løsning.


Codeex integrationsløsning er softwarebaseret og integreres "oven på" og ikke "i hjertet" af virksomhedens ERP-løsning. Derfor tager den typiske tekniske integration af en stregkode- eller håndscanner/RFID-løsning ikke mere end tre dage.

Johnny Nørgaard, Partner og Salgsdirektør, Codeex, Lager- og logistik.


Du kan læse mere om softwarebaseret dataintegration i eBooken "Softwarebaseret dataintegration på tre dage". 

SOFTWAREBASERET DATAINTEGRATION PÅ TRE DAGE

Softwarebaseret dataintegration til alle ERP-systemer


Fordelen ved Codeex´ softwareløsning er, at den lægges ”på toppen” af virksomhedens ERP og dermed er hurtigere, billigere og lang mindre risikabel at implementere end en traditionel integration, der kræver både kodning og omlægning af virksomhedens ERP-system.

Codeex´ softwarebaserede dataintegration kan implementeres til både Android og IOS for:

Microsoft Dynamics AX/NAV/BC/365/CX5 samt Uniconta, IBM, SAP, SAP Business One, Visma og Visma.net

Helt konkret er løsningen et softwareprogram, som sørger for løbende udveksling af data mellem administration, scannere og lagermedarbejdere.

Data fra scannere og terminaler registreres og videresendes via virksomhedens eksisterende IT-infrastruktur. Dermed kræves der ingen ændringer i virksomhedens ERP, WMS eller op Windows/Android platform. Det er blot et spørgsmål om at definere, hvilke data der skal sendes til hvilke systemer og brugere.

Derfor tager en typisk integration til et eksisterende end-of-life system sjældent mere end tre dage.

Du kan læse mere om hurtig og risikofri integration af lagerdata med virksomhedens ERP her. 

Herunder kan du se en række af de virksomheder, vi har levet lager- og logistikløsninger inkl. softwarebaseret dataintegration til. 

Andlight_logo Refako AS_logo Standardsystemer AS_logo Harboes Bryggeri_logo Royal Unibrew_logo

Få en gratis gennemgang af din dataindsamling og -integration

Book en gratis gennemgang herunder, og få en gratis analyse af, hvordan du får endnu mere værdi ud af dine scanninger og lagerdata.

 

Book din gennemgang her

Mere viden og inspiration

Herunder kan du hente vores gratis eBook om, hvordan du får mere ud af din nuværende lager- og logistikløsning. Tilmelder du dig vores nyhedsbrev, får du inspiration, cases og gode tilbud direkte i din mailboks hver tredje uge.

Din lagerstyring fungerer - så
hvad er næste skridt?

Du og din virksomhed har allerede høstet de første strategiske og praktiske erfaringer og fordele.

I har set hvilke fordele lagerstyring og logistik drevet af data via en stregkode- eller RFID-løsning og håndscannere kan give.


Lagerstyring - pick-by-voice
 

Desuden er medarbejderne i administrationen sluppet af med en masse unødvendige rutineopgaver, lagerarbejdernes hverdag er blevet lettere og  effektiviteten på lageret er steget.

Sidst men ikke mindst får kunderne endnu hurtigere og mere præcis information om status for deres ordre. Men der er yderligere fordele og gevinster at hente.

Covid-19 pandemien har i dén grad accelereret udviklingen af nye processer, teknologier og hardwareprodukter til lagerstyring og logistik. Derfor er der masser af muligheder for yderligere lageroptimering – også selvom man ikke er Amazon og i gang med at implementere robotplukkere og dronelevering!

Herunder følger et par virkelighedsnære ideer til, hvordan du kan opnå endnu flere gevinster for din virksomhed.

Pick-by-voice er især velegnet til småpluk

Pick-by-voice er især velegnet til virksomheder med mange småpluk og med mere end 10 medarbejdere på lageret.

Pick-by-voice kan integrere til alle ERP-systemer inklusiv Microsoft Navision og AX samt Uniconta, C5,  SAP og IFS via Codeex´ softwareløsning.

VR-briller giver lagermedarbejderne endnu højere effektivitet og frihed

Skridtet efter pick-by-voice på lagerstyringens udviklingsstige er VR-briller. Der har været udviklet og eksperimenteret med VR-glasses i mange år. Og nu er effektivitet, holdbarhed og implementering på plads.

Et af foregangsprojekterne har været et samarbejde mellem Ricoh og DHL. Resultatet har været en øget plukkehastighed på 25 % - samt en særdeles positiv modtagelse blandt lagermedarbejderne. Det kan du læse mere om Ricoh og DHL´s erfaringer og resultater i blogposten "Nu bliver VR-briller en del af hverdagen på lageret".

2022-03-22-vr-briller_plukkehastighed


Multiplukning er den direkte vej til lageroptimering

Den traditionelle måde at plukke på er én ordre ad gangen. I de tilfælde hvor en ordre består af få enheder eller mange enheder placeret tæt på hinanden, er plukning af én ordre ad gangen oftest den mest effektive.

Har man derimod et lager og ordretyper, hvor en enkelt ordre kræver, at plukkerne tilbagelægger store afstande fra plads til plads kan en organisering med multiplukning give dramatiske effektivitetsforbedringer.

Få et gratis bud på, hvilke af fremtidens teknologier, der giver mest værdi. 

Book en gratis analyse af, hvilke af fremtidens teknologier og plukkestrategier, som vil give din virksomhed de største gevinster. 

• Fælles gennemgang og identificering af jeres virksomheds og jeres kunders behov

• Ekspert audit af jeres lagerløsning med udgangspunkt i jeres behov

• En samlet, eksekverbar udviklingsstrategi med fokus på jeres forretning og konkrete tiltag.

Book din analyse her

Sådan får du mest muligt ud af fremtidens teknologier

I vores to eBooks herunder kan du læse mere om de plukkestrategier og teknologier, som en række fremsynede virksomheder allerede er i gang med at implementere. 

Lageroptimering via den rette kombination af hard- og software


Den rette kombination af håndterminal, stregkodeløsninger eller aktive og passive RFID-tags samt et intelligent software-system fuldt integreret med virksomhedens ERP og lagerstyringsprogram, giver al den information og det overblik, som er forudsætningen for optimal lagerstyring, flådestyring og kundeservice.

Case - SOLAR A/S

Solar er en sourcing-. logistik- og servicevirksomhed der leverer komponenter til el, vvs, industri, ventilation og klima/energi i blandt andet Danmark, Sverige, England og Holland. I 2020 omsatte Solar for 11,5 milliard dkr. Det skyldes blandt andet, at kunderne hos Solar kan bestille inden kl. 18.00 og være sikre på at have deres ordre næste dag inden kl. 07.00.

Se hele casen inkl. en demonstration af den ekstremt stabile truckterminal JLT1214P (02: 51).

P1-lager-og-logistik_SOLAR_testimonals_casevideo

 

Stabilt netværk er afgørende

Uden en hurtig og stabil forbindelse til virksomhedens netværk er selv den bedste og nyeste hardware værdiløs. Derfor er det afgørende, at din virksomheds netværk fungerer optimalt – også på lageret, i alle hjørner. Som en del af vores løsninger, leverer vi både rådgivning og den praktiske opsætning af stabile netværk. Vores teknikere har leveret løsninger til lagerstyring og logistik til både kølerum, fem-etages lagerhaller og under jorden. Så vi tør godt love, at vi også kan sørge for, at du får en løsning med optimal dækning.

Andlight_logo Refako AS_logo Standardsystemer AS_logo Harboes Bryggeri_logo Royal Unibrew_logo

Få en gratis potentialeanalyse med konkrete anbefalinger

Udfyld formularen ved at klikke på knappen og få en gratis analyse af, hvor din virksomheds umiddelbare effektiviseringsgevinster og strategiske konkurrencefordele ligger. I analysen indgår:

• Fælles gennemgang og identificering af jeres virksomheds og jeres kunders behov

• Ekspert audit af jeres lagerløsning med udgangspunkt i jeres behov

• En samlet, eksekverbar udviklingsstrategi med fokus på jeres forretning og konkrete tiltag.

Udfyld formularen her

Mere viden og inspiration

Herunder kan du hente vores gratis eBook med fire scenarier og konkrete forslag til, hvordan din virksomhed tager det næste skridt mod effektiviseringsgevinster og endnu bedre kundeservice.

Tilmelder du dig vores nyhedsbrev, får du inspiration, cases og gode tilbud direkte i din mailboks hver tredje uge. 

Læs mere om produkter, lagerstyring og mobile løsninger

Herunder kan du finde mere info om hardware og services, om lagerstyring som en strategisk konkurrencefordel samt om muligheder og løsninger for udkørende sælgere, teknikere og servicefolk. 

Vil du have en gratis potentialeanalyse?

I Codeex har vi mere end 20 års erfaring med design og implementering af lager- og logistikløsninger.  

Lige nu tilbyder vi en gratis audit at din virksomheds potentiale og muligheder.

Giv mig et ring eller send mig en mail, hvis du vil have et bud på en lager- og logistikløsning, der giver effektiviseringsgevinster og konkurrencefordele.

Johnny Nørgaard
Partner og ekspert i lager- og logistikløsninger
Telefon: 76 71 00 00
E-mail: jn@codeex.dk

Book et møde med Johnny

Johnny Nørgaard
 

Lager- og logistikløsninger der øger effektiviteten og kundetilfredsheden

Med udgangspunkt i mere end 20 års erfaring og leverancer til hundredvis af kunder leverer vi alle typer lager- og logistikløsninger.

Vi rådgiver og implementerer med udgangspunkt i din virksomheds behov samt markedets bedste hard- og software; fra afmærkningsetiketter, håndterminaler og truckscannere til netværksløsninger, plukkestrategier og integration til alle økonomisystemer.

Alt sammen med ét mål for øje – at sikre din virksomhed effektiviseringsgevinster og strategiske konkurrencefordele.

Uvildig og uafhængig rådgivning

Læs mere om nutidens og fremtidens lager-
og logistikstyring i vores blogs

 

Herunder finder du cases samt viden og inspiration til både strategi, løsningsdesign og hardware. 

Se flere blogindlæg

2 min read

Stor dansk virksomheds IT-afdeling drives af én mand

A/S Løgstrup-Steel er en danskejet produktionsvirksomhed, der producerer og leverer et unik modulsystem til eltavler...

3 min read

Case: Effektiv lageroptimering via digitalisering og stabil hardware

Solar er en sourcing- og servicevirksomhed, der leverer komponenter til el, vvs, industri, ventilation og klima/energi...

3 min read

Case: Royal Unibrew forbedrer effektivitet, dataoverførsel og arbejdsforhold

Royal Unibrew er Danmarks næststørste bryggeri. Hver eneste dag året rundt, bevæger 3.000 paller drikkevarer sig...