Lager- og logistikløsninger
Omkostningsreduktioner. Effektiviseringsgevinster. Øget transparens og hastighed.
Færre fejlleverancer. Strategisk konkurrenceparameter.
Codeex > Lager og logistik
Lager- og logistikløsninger der skaber konkurrence-fordele
Med udgangspunkt i mere end 20 års erfaring og leverancer til hundredvis af kunder, leverer Codeex alle typer af lager- og logistikløsninger.
Vi rådgiver og implementerer med udgangspunkt i din virksomheds behov samt markedets bedste hard- og software; fra afmærkningsetiketter, håndterminaler og truckscannere til netværksløsninger, plukkestrategier og integration til alle økonomisystemer.
Alt sammen med ét mål for øje – at sikre din virksomhed kundeservice og effektiviseringsgevinster der skaber strategiske konkurrencefordele.
Samtidig giver en veldesignet lager- og logistikløsning ledelsen et data-baseret grundlag for at træffe strategiske beslutninger, lager- og logistikchefen får lettere ved at identificere muligheder for lageroptimeringer og medarbejderne en mere effektiv, ergonomisk og sikker hverdag.
Ja tak, jeg vil gerne ringes op af en ekspert
Udfyld formularen herunder, så vender vi tilbage hurtigst muligt.
Pris og kvalitet er ikke længere de eneste succesparametre
"Det nytter ikke noget at have det bedste produkt til den rigtige pris, hvis man er for lang tid om at levere eller ikke kan finde varen.
Derfor er leveringshastighed, traceability samt optimering af virksomhedens lagerstyring og distribution et lige så effektivt strategisk værktøj til at servicere, fastholde og tiltrække nye kunder og partnere."
Johnny Nørgaard, partner og ekspert i lager- og logistikløsninger, Codeex.
”Vi bruger vores statistikker over leveringssikkerhed i både vores opsøgende salg og overfor vores eksisterende kunder. For det er let at sige, at vi gør det godt. Men det er mere interessant at vise det”.
Jakob Wiborg Hansen, direktør og ejer af K. Hansen Transport.
Har du endnu ikke
taget det første skridt?
Mærker du et pres fra kunder og leverandører for at kunne levere databaseret info om status på forsendelser og styk? Oplever du jævnligt fejlforsendelser eller fejlagtig opfyldning af eget lager? Og er lagerstatus et årligt tilbagevendende mareridt?
Så er en kombination af stregkodelæsere og håndterminaler kombineret med effektiv dataintegration til virksomhedens ERP højst sandsynligt løsningen på dit problem.
Og der er flere gode nyheder: Det er ikke nødvendigvis hverken dyrt eller besværligt at digitalisere din lager- og logistikløsning. Specielt ikke hvis du sammenligner med udgifterne og forpligtigelserne ved at ansætte endnu en lagerarbejder samt den tid, du bruger til manuel registrering, opdatering og videreformidling af lagerbeholdning og logistik.
-
Øget effektivitet og bedre kundeservice
Helt konkret vil etablering af en standard stregkodeløsning, indkøb af de nødvendige håndscannere og sofwareintegrationen til virksomhedens nuværende ERP og lagerstyringsprogram meget sjældent overstige udgiften til en ekstra lagermedarbejder.
Simpelthen fordi elimineringen af en lang række manuelle arbejdgange typisk øger lagereffektiviteten med 20 % eller endnu mere. Fx bliver lageroptælling og lagerstatus langt hurtigere at gennemføre.Læg dertil de konkurrencemæssige fordele ved at kunne tilbyde nuværende og potentielle kunder fuld gennemsigtighed og real-time opdateringer om, hvor deres ordrer befinder sig og hvornår de er fremme.
eBook om fordele og løsninger ved en stregkodeløsning og håndscannere.
-
Integration til virksomhedens ERP er lettere end du tror
Uanset hvilket ERP- eller økonomisystem du har, og hvilken generation systemet er, tager det typisk ikke mere end tre dage at sikre fuld dataintegration med Codeex´s softwarebaserede integrationsløsning.
Samtidig er udgifterne lave og risikoen for at "lægge" virksomhedens ERP ned lig nul. Simpelthen fordi systemintegrationen foregår "på toppen" af ERP´en, dvs. der skal ikke ændres på de nuværende datastrukturer og -processer.
Du kan læse mere om hurtig og smertefri dataintegration her.
Codeex softwareløsning for udveksling og opdatering af alle data mellem administration, lager og håndscannere kan let ”lægges oven på” Microsoft Dynamics AX/NAV/BC/365/CX5 eller Uniconta, IBM, SAP, SAP Business One, Visma ellerVisma.net. Typisk tager en fuld dataintegration ikke mere end tre dage.
Herunder kan du hente eBooken om, hvordan du går fra pen og papir til digital lagerstyring på tre dage samt se listen over samtlige ERP- og økonomisystemer, som softwarebaseret dataintegration er mulig til.
Hurtigere, billigere og uden risiko
Med softwarebaseret dataintegration er det ikke længere nødvendigt at programmere, ændre datastrømme og risikere at lamme hele økonomisystemet for at opnå gevinsterne ved at digitalisere sin lager- og logistikløsning.
Udfyld formularen herunder, så får du eBooken om fuld dataintegration på kun tre dage med det samme.
Få en gratis analyse af dine fordele ved digital lagerstyring
Book en gratis analyse af, hvilke og hvor store gevinster din virksomhed kan opnå ved at digitalisere lager og distribution. I analysen indgår:
• Fælles gennemgang og identifikation af jeres virksomheds og kunders behov
• Analyse og løsningsforslag til hvordan din virksomhed får fuld dataintegration mellem lager og økonomisystem
• Konkrete forslag du kan implementere med det samme.
Book din analyse herUdfyld formularen og få en gratis analyse
Med udgangspunkt i vores mere end 20 års erfaring og 100-vis af kunder samt din virksomheds behov og krav beregner vi, hvor dine største effektiviseringsgevinster ligger.
Mere viden og inspiration?
Herunder kan du hente vores gratis eBook om, hvordan du får mere ud af din nuværende lager- og logistikløsning. Tilmelder du dig vores nyhedsbrev, får du inspiration, cases og gode tilbud direkte i din mailboks hver tredje uge.
Få mere ud af din lagerløsning
Udfyld formularen herunder, og få eBooken om, hvordan du får mere ud af din nuværende lager- og logistikløsning.
Få mere viden og inspiration
Udfyld formularen herunder. Så får du hver tredje uge vores nyhedsbrev med inspiration, cases og gode tilbud. Du kan selvfølgelig altid framelde dig igen.
Er din lager- og logistikløsning end-of-life eller tæt på?
Er gevinsterne i forhold til effektivisering af lageret og værdiskabende kundeservice truet af en end-of-life ERP-løsning?
Eller kører du videre, selvom Microsoft har stoppet udvikling og support for scannere eller terminaler, der kører med Windows CE og Windows Embedded?
Så er du desværre på vej ned ad en vej, som højst sandsynligt kun bliver mere ujævn og ubehagelig. Fx i form af problemer med at skaffe kompatible terminaler og håndscannere, da nyproducerede produkter ikke er understøttet af din løsning. ”Hakkende” netværksforbindelse og dataoverførsel vil også snart blive en del af din hverdag – hvis det ikke allerede er det.
Spørger du din nuværende leverandør, eller søger du selv viden hos de store ERP-leverandører, vil du typisk få at vide, at den eneste måde at få adgang til at bruge de nyere og langt mere effektive scannere og datamuligheder er en ny ERP-løsning og/eller windows platform.
Dvs. valget står mellem at investere stort - eller at leve med forældede terminaler med lav batterikapacitet, svag processorkraft og lav skærmopløsning som tit går i stykker = lav effektivitet og medarbejderglæde. Heldigvis er der andre muligheder. Fx er det muligt for terminaler designet til Windows-platformen at køre på Android via en webbrowser. Dermed kan terminalerne udnyttes selvom de er end-of-life, eventuelle servicekontrakter kan udnyttes fuldt ud, og en evt. investering i opdatering af hardware kan spredes over en længere regnskabsperiode.
Du behøver ikke en ny ERP for at optimere din lagerstyring
Mange virksomheder udskyder en optimering af deres lagerstyring og logistik fordi ledere, IT-ansvarlige samt lager- og logistikchefer tror, at det vil kræve en helt ny ERP-løsning at implementere mere effektiv og stabil hardware.
Men heldigvis er det ikke længere langvarigt, dyrt eller risikabelt at integrere lager- og logistiskdata med virksomhedens ERP.
Codeex tilbyder en softwarebaseret integrationsløsning designet til at skabe fuld integration med Microsoft Dynamics AX/NAV/BC/365/CX5 eller Uniconta, IBM, SAP, SAP Business One, Visma og Visma.net
Softwareløsningen flytter data frem og tilbage mellem virksomhedens ERP, lageret og lagermedarbejderne i real-time og gør dermed integrationen af data langt hurtigere og mere effektiv. Typisk tager det ikke mere end tre dage at implementere vores løsning.
Codeex integrationsløsning er softwarebaseret og integreres "oven på" og ikke "i hjertet" af virksomhedens ERP-løsning. Derfor tager den typiske tekniske integration af en stregkode- eller håndscanner/RFID-løsning ikke mere end tre dage.
Johnny Nørgaard, Partner og Salgsdirektør, Codeex, Lager- og logistik.
Du kan læse mere om softwarebaseret dataintegration i eBooken "Softwarebaseret dataintegration på tre dage".
Hurtigere, billigere og uden risiko
Med softwarebaseret dataintegration er det ikke længere nødvendigt at programmere, ændre datastrømme og risikere at lamme hele økonomisystemet for at opnå gevinsterne ved at digitalisere sin lager- og logistikløsning.
Udfyld formularen herunder, så får du eBooken om fuld dataintegration på kun tre dage med det samme.
Softwarebaseret dataintegration til alle ERP-systemer
Fordelen ved Codeex´ softwareløsning er, at den lægges ”på toppen” af virksomhedens ERP og dermed er hurtigere, billigere og lang mindre risikabel at implementere end en traditionel integration, der kræver både kodning og omlægning af virksomhedens ERP-system.
Codeex´ softwarebaserede dataintegration kan implementeres til både Android og IOS for: Microsoft Dynamics AX/NAV/BC/365/CX5 samt Uniconta, IBM, SAP, SAP Business One, Visma og Visma.net |
Helt konkret er løsningen et softwareprogram, som sørger for løbende udveksling af data mellem administration, scannere og lagermedarbejdere.
Data fra scannere og terminaler registreres og videresendes via virksomhedens eksisterende IT-infrastruktur. Dermed kræves der ingen ændringer i virksomhedens ERP, WMS eller op Windows/Android platform. Det er blot et spørgsmål om at definere, hvilke data der skal sendes til hvilke systemer og brugere.
Derfor tager en typisk integration til et eksisterende end-of-life system sjældent mere end tre dage.
Du kan læse mere om hurtig og risikofri integration af lagerdata med virksomhedens ERP her.
Herunder kan du se en række af de virksomheder, vi har levet lager- og logistikløsninger inkl. softwarebaseret dataintegration til.
Få en gratis gennemgang af din dataindsamling og -integration
Book en gratis gennemgang herunder, og få en gratis analyse af, hvordan du får endnu mere værdi ud af dine scanninger og lagerdata.
Book din gennemgang her
Få en gratis gennemgang inkl. konkrete anbefalinger
Udfyld formularen herunder, så får du en gratis gennemgang af, hvordan du får mere værdi ud af dine dataindsamling og -integration. Inkl. konkrete anbefalinger der straks kan implementeres.
Mere viden og inspiration
Herunder kan du hente vores gratis eBook om, hvordan du får mere ud af din nuværende lager- og logistikløsning. Tilmelder du dig vores nyhedsbrev, får du inspiration, cases og gode tilbud direkte i din mailboks hver tredje uge.
Få mere ud af din lagerløsning
Udfyld formularen herunder og få eBooken om, hvordan du får mere ud af din nuværende lager- og logistikløsning.
Få mere viden og inspiration
Udfyld formularen herunder. Så får du hver tredje uge vores nyhedsbrev med inspiration, cases og gode tilbud. Du kan selvfølgelig altid framelde dig igen.
Desuden er medarbejderne i administrationen sluppet af med en masse unødvendige rutineopgaver, lagerarbejdernes hverdag er blevet lettere og effektiviteten på lageret er steget.
Sidst men ikke mindst får kunderne endnu hurtigere og mere præcis information om status for deres ordre. Men der er yderligere fordele og gevinster at hente.
Covid-19 pandemien har i dén grad accelereret udviklingen af nye processer, teknologier og hardwareprodukter til lagerstyring og logistik. Derfor er der masser af muligheder for yderligere lageroptimering – også selvom man ikke er Amazon og i gang med at implementere robotplukkere og dronelevering!
Herunder følger et par virkelighedsnære ideer til, hvordan du kan opnå endnu flere gevinster for din virksomhed.
Pick-by-voice er især velegnet til småpluk
Pick-by-voice er især velegnet til virksomheder med mange småpluk og med mere end 10 medarbejdere på lageret.
Pick-by-voice kan integrere til alle ERP-systemer inklusiv Microsoft Navision og AX samt Uniconta, C5, SAP og IFS via Codeex´ softwareløsning.
-
Pick-by-voice – håndfri plukning og forsendelse
Kort fortalt er fordelen ved pick-by-voice, at lagermedarbejderne slipper for gå rundt med pen, papir eller en scanner i hånden.
I stedet får lagermedarbejderne via et headset besked om, hvilken plukkeplads de skal gå til, og hvor mange colli de skal pakke. Når det er gjort, klikker medarbejderen på headsettet og og får via mikrofonen besked om, hvor næste colli findes.
Fordi lagermedarbejderne har begge hænder fri, øger pick-by-voice typisk effektiviteten med op til 40 %. Samtidig stiger arbejdsglæden , da pick-by-voice opleves som en langt mere smidig løsning end traditionel plukning. Desuden giver pick-by-voice:
• Færre plukkefejl
• Bedre ergonomi for medarbejderne
• Mulighed for at arbejde med real time data
• Hurtig indlæring for nye medarbejdere og vikarer
• Øget medarbejdertilfredshed.
VR-briller giver lagermedarbejderne endnu højere effektivitet og frihed
Skridtet efter pick-by-voice på lagerstyringens udviklingsstige er VR-briller. Der har været udviklet og eksperimenteret med VR-glasses i mange år. Og nu er effektivitet, holdbarhed og implementering på plads.
Et af foregangsprojekterne har været et samarbejde mellem Ricoh og DHL. Resultatet har været en øget plukkehastighed på 25 % - samt en særdeles positiv modtagelse blandt lagermedarbejderne. Det kan du læse mere om Ricoh og DHL´s erfaringer og resultater i blogposten "Nu bliver VR-briller en del af hverdagen på lageret".
-
VR briller viser vej og scanner selv
Helt konkret er der tale om en VR-brille med indbygget scanner kombineret med et smart-watch, som fungerer som displayet på en traditionel håndscanner. Første step i plukkeprocessen er, at plukkeren får placering og antal colli anvist på skærmen i brillen.
Når plukkeren finder placeringen, registrerer VR-brillens indbyggede kamera og software automatisk stregkoden på pallen eller hyldepladsen, og fortæller pickeren, hvor mange colli der skal pakkes.
Når varerne er pakket på plukkevognen eller pallen, bekræfter plukkeren på sit smart-watch. Derefter vises placering og kvanta af næste vare i pickerens brille.
Når en ordre er færdigpakket, vises en reminder om at lukke, sætte label på og starte på næste ordre.
Fordi lagermedarbejderne har begge hænder fri, og fordi VR-brillen selv sørger for de nødvendige scanninger, bliver friheden for lagermedarbejderne endnu større samtidig med, at risikoen for fejlscanninger og fejlpakninger reduceres til nær 0 %.
Desuden viser de første full-scale implementeringer:
• Endnu mere effektiv plukning da lagermedarbejderne konstant får info om den optimale plukkerute
• Nye medarbejdere og vikarer kan med det samme plukke optimalt• Ekstrem hurtig oplæring, da systemet og den leverede info er ekstrem simpelt
• Fuld fleksibilitet i forbindelse med ændring af ordrer og plukkeruter.
VR-briller er især velegnet til virksomheder med større lagerløsninger og med mindst 10 lagerarbejdere. Ligesom alle øvrige løsninger kan VR-briller integreres til alle ERP-systemer inklusiv Microsoft Navisioin og AX samt SAP, C% og Uniconta via Codeex´ softwareløsning for fuld integration mellem lager og administration på tre dage.
Læs også vores blog om Ricoh og DHL´s erfaringer med VR-briller.
Multiplukning er den direkte vej til lageroptimering
Den traditionelle måde at plukke på er én ordre ad gangen. I de tilfælde hvor en ordre består af få enheder eller mange enheder placeret tæt på hinanden, er plukning af én ordre ad gangen oftest den mest effektive.
Har man derimod et lager og ordretyper, hvor en enkelt ordre kræver, at plukkerne tilbagelægger store afstande fra plads til plads kan en organisering med multiplukning give dramatiske effektivitetsforbedringer.
-
Hvad er multiplukning?
Ideen med multiplukning er dybest set at minimere den tid, som lagermedarbejderne bruger på at bevæge sig fra plukkested til plukkested ved at lade lagermedarbejderne plukke colli til flere ordrer ad gangen.
Ved hjælp af dataindsamling og real-time planlægning af uddelegeringen af ordrer og ruter, kan en lagermedarbejder plukke SKU´er til flere ordrer fra samme placering i stedet for at skulle vende tilbage til samme plukkested for hver enkelt ordre.
Man kan vælge at lade lagermedarbejderen plukke hver enkelt ordre færdig eller dele lageret op i zoner, hvor lagerarbejderne plukker i hver deres zoner indtil ordrerne er færdigplukkede.
Især for større lagre og distributionscentre er der store gevninster at hente ved zoneopdeling efter specifikke SKU´er. -
Multiplukning bygger på data – og størrelse
For at kunne høste fordelene ved multiplukning kræves en vis volumen af ordrer, lagermedarbejdere og data. Derfor er multiplukning ikke for alle. Vi anbefaler derfor altid en grundig forundersøgelse af datakvalitet, lagerafstande og ordretyper, før vi anbefaler implementeringen af multiplukning.
Få et gratis bud på, hvilke af fremtidens teknologier, der giver mest værdi.
Book en gratis analyse af, hvilke af fremtidens teknologier og plukkestrategier, som vil give din virksomhed de største gevinster.
• Fælles gennemgang og identificering af jeres virksomheds og jeres kunders behov
• Ekspert audit af jeres lagerløsning med udgangspunkt i jeres behov
• En samlet, eksekverbar udviklingsstrategi med fokus på jeres forretning og konkrete tiltag.
Få et gratis bud på, hvilke af fremtidens teknologier der giver mest værdi.
Når du har udfyldt formularen, kontakter vi dig inden to dage,
Sådan får du mest muligt ud af fremtidens teknologier
I vores to eBooks herunder kan du læse mere om de plukkestrategier og teknologier, som en række fremsynede virksomheder allerede er i gang med at implementere.
Mød fremtidens lagerteknologier i dag
Udfyld formularen herunder, så sender vi dig med det samme eBooken om fremtidens lagerløsninger; både dem der stadig er på vej, og dem du kan implementere i morgen.
Tre plukkestrategier der giver effektiviseringsgevinster og øget fleksibilitet
Udfyld formularen herunder, så sender vi dig straks vores eBook med inspiration til plukkeprocesser, der forbedrer bundlinjen.
Lageroptimering via den rette kombination af hard- og software
Den rette kombination af håndterminal, stregkodeløsninger eller aktive og passive RFID-tags samt et intelligent software-system fuldt integreret med virksomhedens ERP og lagerstyringsprogram, giver al den information og det overblik, som er forudsætningen for optimal lagerstyring, flådestyring og kundeservice.
Case - SOLAR A/S
Solar er en sourcing-. logistik- og servicevirksomhed der leverer komponenter til el, vvs, industri, ventilation og klima/energi i blandt andet Danmark, Sverige, England og Holland. I 2020 omsatte Solar for 11,5 milliard dkr. Det skyldes blandt andet, at kunderne hos Solar kan bestille inden kl. 18.00 og være sikre på at have deres ordre næste dag inden kl. 07.00.
Se hele casen inkl. en demonstration af den ekstremt stabile truckterminal JLT1214P (02: 51).
Stabilt netværk er afgørende
Uden en hurtig og stabil forbindelse til virksomhedens netværk er selv den bedste og nyeste hardware værdiløs. Derfor er det afgørende, at din virksomheds netværk fungerer optimalt – også på lageret, i alle hjørner. Som en del af vores løsninger, leverer vi både rådgivning og den praktiske opsætning af stabile netværk. Vores teknikere har leveret løsninger til lagerstyring og logistik til både kølerum, fem-etages lagerhaller og under jorden. Så vi tør godt love, at vi også kan sørge for, at du får en løsning med optimal dækning.
Få en gratis potentialeanalyse med konkrete anbefalinger
Udfyld formularen ved at klikke på knappen og få en gratis analyse af, hvor din virksomheds umiddelbare effektiviseringsgevinster og strategiske konkurrencefordele ligger. I analysen indgår:
• Fælles gennemgang og identificering af jeres virksomheds og jeres kunders behov
• Ekspert audit af jeres lagerløsning med udgangspunkt i jeres behov
• En samlet, eksekverbar udviklingsstrategi med fokus på jeres forretning og konkrete tiltag.
Effektiviseringsgevinster og højere kundetilfredshed
Vi hjælper dig med gratis ideer og konkrete løsningsforslag til, hvordan du gør din lager- og logistikløsning til en konkurrencefordel.
Udfyld formularen herunder, så kontakter vi dig inden tre arbejdsdage og aftaler, hvornår du får din gratis potentialeanalyse.
Mere viden og inspiration
Herunder kan du hente vores gratis eBook med fire scenarier og konkrete forslag til, hvordan din virksomhed tager det næste skridt mod effektiviseringsgevinster og endnu bedre kundeservice.
Tilmelder du dig vores nyhedsbrev, får du inspiration, cases og gode tilbud direkte i din mailboks hver tredje uge.
Konkrete forslag til effektiviseringer og endnu bedre kundeservice
Så snart du har udfyldt formularen, sender vi dig eBooken med fire scenarier og konkrete forslag til, hvordan din virksomhed opnår effektiviseringsgevinster og endnu bedre kundeservice.
Få mere viden og inspiration
Udfyld formularen herunder. Så får du hver tredje uge vores nyhedsbrev med inspiration, cases og gode tilbud. Du kan selvfølgelig altid framelde dig igen.
Læs mere om produkter, lagerstyring og mobile løsninger
Herunder kan du finde mere info om hardware og services, om lagerstyring som en strategisk konkurrencefordel samt om muligheder og løsninger for udkørende sælgere, teknikere og servicefolk.
Vil du have en gratis potentialeanalyse?
I Codeex har vi mere end 20 års erfaring med design og implementering af lager- og logistikløsninger.
Lige nu tilbyder vi en gratis audit at din virksomheds potentiale og muligheder.
Giv mig et ring eller send mig en mail, hvis du vil have et bud på en lager- og logistikløsning, der giver effektiviseringsgevinster og konkurrencefordele.
Johnny Nørgaard
Partner og ekspert i lager- og logistikløsninger
Telefon: 76 71 00 00
E-mail: jn@codeex.dk
Lager- og logistikløsninger der øger effektiviteten og kundetilfredsheden
Med udgangspunkt i mere end 20 års erfaring og leverancer til hundredvis af kunder leverer vi alle typer lager- og logistikløsninger.
Vi rådgiver og implementerer med udgangspunkt i din virksomheds behov samt markedets bedste hard- og software; fra afmærkningsetiketter, håndterminaler og truckscannere til netværksløsninger, plukkestrategier og integration til alle økonomisystemer.
Alt sammen med ét mål for øje – at sikre din virksomhed effektiviseringsgevinster og strategiske konkurrencefordele.
2 min read
Lagerstyring og levering i verdensklasse
jan. 18, 2024 by Johnny Nørgaard
2 min read
Det tager kun tre dage at digitalisere dit lager
jan. 4, 2024 by Lars Elleriis