Webshop
Webshop

                                      Mobile salgs- og serviceløsninger


                                      Dine udkørende sælgere og teknikeres service og effektivitet er afgørende for
                                      kundernes oplevelser og tilfredshed med dit brand.

                                      Mobile salgs- og serviceløsninger for udekørende sælgere og teknikere


                                      I markeder og brancher hvor konkurrencen er hård, er det ofte ikke selve produktet eller leverancen som fastholder kunden – i stedet er det servicen og evnen til at gøre livet let for kunden, kundens medarbejdere og kundens administration, som fastholder eksisterende kunder og tiltrækker nye. Så kan man forkorte reaktionstiden og mindske bureaukratiet for sine kunder, har man en konkurrencefordel. Desuden kan man ved at give kunderne online adgang til sit varekatalog skabe et effektivt salgsværktøj.

                                      Mobile salgs- og serviceløsninger er med andre ord ikke længere kun en måde at effektivisere sin hverdag og optimere sine omkostninger på. Mobile salgs- og serviceløsninger er i høj grad også en måde at skabe fastholde nuværende og tiltrække nye kunder på.

                                      NASSAU_logo Andlight_logo Refako AS_logo Standardsystemer AS_logo Logo_Brunata

                                      Giv kunderne en service de husker

                                      "Kunderne vil have info, løsninger og tilbud leveret på stedet. Derfor er tidssvarende og branchetilpassede mobile salgs- og serviceløsninger afgørende for at fastholde og tiltrække nye kunder".

                                      Johnny Nørgaard, partner og ekspert i lager- og logistikløsninger, Codeex. 

                                       

                                      Mobile salgs- og serviceløsninger - Codeex

                                       

                                      Tidsregistrering, kundeoverblik og opgaveoversigt lige ved hånden overalt


                                      Codeexs mobile salgs- og serviceløsninger er specifikt designet til virksomheder, hvor medarbejderne ofte er på kundebesøg eller løser serviceopgaver hos kunden. Typisk virksomheder, som leverer udkørende services eller reparationer, eller som har en salgsorganisation med mange sælgere på landevejen.

                                      Tidsregistrering-kundeoverblik_C
                                       

                                      Via en app koblet op til virksomhedens ERP-system giver app´en adgang til direkte indberetning af tidsregistrering samt forbrug og bestillinger af materialer og produkter i det digitale varekatalog. Dermed skabes kost-effektiv lagerstyring med realtime-overblik over leveringstider samt mulighed for optimal kundeservice, planlægning af ruter og projektplanlægning.

                                      Mobile salgs- og serviceløsninger – effektiv opgavestyring for teknikere og field service


                                      Man kan ofre nok så mange penge på marketing og image. Men det er oplevelsen af kvaliteten og servicen fra de udkørende teknikere, som afgør kundernes vurdering af virksomhedens leverance. Derfor er det afgørende, at teknikerne på stedet har overblik over lagerstatus for de nødvendige materialer samt over hvilket udstyr, kunden anvender. Det er dette overblik, mobile salgs- og serviceløsninger kan give.

                                      Det er dog ikke nok at have overblik over materialer og udstyr. Arbejdet skal jo også gøres. Og som alle ved, ser kunden helst, at det blev udført senest i går …

                                      Via online service- og tidsregistreringen i den mobile serviceløsning kan teknikeren på stedet give et estimat på arbejdets omfang og på, hvornår det kan udføres.

                                      mobile-salgs-ogservicesløsninger_teniker


                                      Dermed oplever kunden ved integration af kundekort, opgaveoversigt og varekatalog hurtig og handlekraftig service – hvilket er den direkte vej til en langvarig og profitabel kunderelation.

                                      Herunder går vi i dybden med fordelene med en fuld integration af en mobil salgs- og serviceløsning. Afhængigt af din virksomhed og dine kunders behov og modenhed, er det muligt at fokusere på specifikke enkeltområder.

                                      Andlight_logo Refako AS_logo Standardsystemer AS_logo NASSAU_logo Logo_Brunata

                                      Konstant overblik over lagerstatus

                                      Den mobile serviceløsning giver et fuldt real-time overblik over lagerstatus, kundens udstyr og hvornår en reparation kan foretages teknikeren mulighed for med det samme at svare kunden på ”hvor”, ”hvornår” og ”hvor meget”. Præcis de tre spørgsmål, som 9 ud af 10 kunder vil have besvaret hurtigst muligt. Kan man det, er man allerede tæt på at have en tilfreds kunde.

                                      Tidsregistering

                                      Tidsregistering

                                      Tidsregistrering af opgaver, projekter og kørsel.

                                      Tidsark

                                      Tidsark

                                      En komplet liste over den registrerede tid med mulighed for redigering.

                                      Bilagstyring

                                      Bilagsstyring

                                      Indsendelse af bilag direkte fra app’en til godkendelse og udbetaling.

                                      Stempelur

                                      Stempelur

                                      Stempel ind/ud og tilføj kørsel, dokumenter, noter og varestyring til arbejdstiden.

                                      Dokumenter

                                      Dokumenter

                                      Fotos, tegninger og noter til dokumentation opgaver samt app til bilag.

                                      Kørselsregistrering

                                      Kørselsregistrering

                                      Kilometerregnskab der kan bruges som understøttelse til dokumentation til f.eks. SKAT.

                                      Opgaveoversigt

                                      Opgaveoversigt

                                      Overblik over opgavekort, egne opgaver og teamets opgaver samt varestyring.

                                      Fraværregistering

                                      Fraværsregistrering

                                      Registrering af fravær, sygdom, interne møder og uddannelse.

                                      Giv medarbejdere og kunder en mere effektiv hverdag

                                      Læs mere om, hvordan dine udkørende medarbejdere hurtigt og effektivt kan registrere og dokumentere ydelser, sende tilbud samt bestille og fakturere ydelser og varer online. Plus mange flere funktioner og services. 

                                      Hent e-Book om salgs- og serviceløsningen her

                                      Fordele for alle - også for kunderne

                                      En effektiv, fleksibel, hurtig og systematiseret adgang til virksomhedens og kundernes data giver fordele for både teknikere og servicefolk i marken, administration på kontoret, chefen på lageret samt kunderne og deres virksomhed.

                                      Det kan mærkes på både arbejdsglæden, kundetilfredsheden og bundlinjen. 

                                      ... får en nemmere og mere effektiv hverdag, fordi tiden bliver udnyttet bedre, kunderuten bliver beregnet automatisk, og systemet er fuldt opdateret med kundens udstyr.

                                      ... kan fakturere hurtigere med korrekt tidsregistering og materialeforbrug, fordi fakturagrundlaget kan godkendes sammen med kunden direkte på servicestedet.

                                      ... kan altid se en opdateret og korrekt lagerstatus, fordi materialeforbrug/salget registreres med det samme i virksomhedens varekatalog.

                                      ... får en bedre oplevelse af din service, fordi der er styr på aftaler, tidsregistreringer, fakturering og kundeoplysninger. Samtidig kan ny projekter, opgaver og tidsplaner estimeres på stedet - og det kan kunderne godt li´!

                                      Uafhængig af eksterne netforbindelser

                                      Appen kan køre på både WiFi og 4G, så sælgerne slipper for at skulle koble sig op på eksterne netværk. De skal blot logge ind, så er der adgang til alle de data, der skal til for at hjælpe kunden lægge ordrer ind. Opstår der problemer med netforbindelsen, er det intet problem. Alle funktioner kan benyttes i off-line tilstand. Så snart online-forbindelsen er genetableret, synkroniseres alle data med virksomhedens ERP-system.


                                      Fuld integration med virksomhedens økonomi- og lagerstyringsprogram på tre dage

                                      Vores mobile serviceløsninger er naturligvis udviklet til både Android og IOS. Løsningen bliver integreret ”på toppen” af virksomhedens nuværende ERP-system. Det betyder, at jeres data altid er opdateret og synkroniseret – hele vejen fra teknikeren i markedet over lagerchefen og til ledelsen.

                                      Da alle data krypteres før de sendes, er du og dine kunder sikret optimal datasikkerhed.

                                      Udgangspunktet for lagerstyringsprogrammet og service-appen er Microsoft Dynamics forretningslogik. Vores løsning integrerer problemfrit med alle følgende ERP-systemer: Microsoft Dynamics AX/NAV, Microsoft Dynamics 365 FO / 365 BC, MobiSolutions Cloud og Uniconta.

                                      Da vores løsning integreres ”på toppen” af virksomhedens ERP-system tager en fuld teknisk integration typisk ikke mere end to til tre dage.

                                      Andlight_logo Refako AS_logo Standardsystemer AS_logo NASSAU_logo Logo_Brunata

                                      Testimonials_Mobile salgs- og serviceløsninger_C

                                      Mobile salgs- og serviceløsninger – et effektivt salgsværktøj for salgsorganisationer


                                      Salg er virksomhedens ansigt udadtil. Så jo mere professionel, effektiv og servicemindede sælgerne fremstår, jo mere attraktiv fremstår virksomheden som eksisterende eller ny samarbejdspartner.

                                      Kvalitet og pris vil selvfølgelig forsat være vigtige parametre. Men efterhånden som forskellene til konkurrenterne bliver mindre, bliver det at kunne eksekvere hurtigt samt at være i stand til at tilbyde unikke services eller muligheder lige så afgørende parametre.

                                      mobile-salg--og-servicesløsninger_lagerstatus_1
                                      mobile-salg--og-servicesløsninger_lagerstatus

                                      Skal virksomhedens afdeling og medarbejdere med ansvar for Salg stå ud i markedet, er det derfor nødvendigt med et teknisk set-up, som understøtter hurtig eksekvering og unikke services. To elementer skal være på plads: Online bestilling og registrering af ordrer samt real-time opdatering af lagerstatus og leveringstidspunkt hos kunden. For kun gennem dette kan Salg svare på de tre spørgsmål, som kunderne har størst fokus på at få besvaret:

                                      - ”Hvilket produkt er det bedste for mig?”
                                      - ”Hvornår kan jeg have det?”
                                      - ”Hvor meget koster det?”

                                      Med en app-baseret mobil salgsløsning der udveksler real-time data med virksomhedens ERP-system, kan udkørende sælgere besvare spørgsmålene med det samme – uanset om de arbejder hjemme, på kontoret eller er på kundebesøg. Dermed har din virksomhed etableret en klar konkurrencefordel!

                                      Andlight_logo Refako AS_logo Standardsystemer AS_logo Logo_Brunata NASSAU_logo

                                      Effektivt salgsværktøj med opdateret varekatalog

                                      Via en mobil salgsløsning får dine sælgere og deres kunder mulighed for sammen at søge, vælge, bestille og fakturere produkter eller løsninger i virksomhedens online-katalog via en tablet, terminal eller smartphone. Alle interaktioner og data holdes i ét system, hvilket gør det både mere datasikkert og langt effektivt salgsmæssigt. Glem alt om lange salgs- og tilbudsprocesser. Nu kan det hele klares sammen, on-the-spot og med få klik i et effektivt salgsværktøj.

                                      e-Book om simpel og hurtig on-line ordreafgivning

                                      Vi skræddersyer vores app til dine behov

                                      Appen giver mange muligheder, men kan let konfigureres, så sælgerne kun præsenteres for de funktioner. Udover at give en mere effektiv brug minimerer dette også modstanden mod at bruge et nyt system, da alle de tilgængelige muligheder vil opleves som relevante af brugerne.

                                      Blandt funktionerne og infoen i appen er:

                                      Kundeoverblik

                                      Kundeoversigt

                                      Få et fuldt kundeoverblik med online kundekort med adresser, kontaktperson samt aftaler om projekter, priser og levering.

                                      Kundekort

                                      Kundekort

                                      Se kunder listet på et kort, samt kundeinfo, åbne ordrer, fakturaer og prisaftaler.

                                      Varekatalog

                                      Varekatalog

                                      Se produkter visuelt sorteret efter kategorier, deres aktuelle lagerstatus og tilføj vare til indkøbskurv.

                                      Indkøbskurv

                                      Indkøbskurv

                                      Opret kundeordre direkte på stedet - tilføj noter, scan stregkoder og forespørg på levering.

                                      Med app´en kan sælgerne interagere direkte med kunderne, uanset om mødet er på kontoret hos kunden eller via Teams fra hjemmekontoret. Al relevant kundedata er altid lige ved hånden som et effektivt salgsværktøj på sælgernes tablet, terminal eller smartphone.

                                      Vil du vide mere om, hvordan du gør dine sælgere uafhængige af tid og sted, så hent vores eBook her.

                                      Optimer og skab overblik med MobiSolutions

                                      MobiSolutions er en mobil løsning til logistik, service, salg og B2B/B2C og skaber effektivitet, samt overblik over arbejdsprocesser, da løsningen er fuldt integreret med Microsoft Dynamics AX, Microsoft Dynamics NAV, Uniconta og MobiCloud. Dette betyder, at så snart data er indtastet på en enhed vil de være tilgængelige og synkroniserede i dit system - nemt og simpelt.

                                      e-Books om din situation og muligheder


                                      Herunder finder du tre af vores mest populære eBooks. Her kan du læse mere om, hvordan sælgere får en mere effektiv hverdag, hvordan effektiv lagerstyring kan give konkurrencefordele samt hvordan, teknikere kan indberette alt via én app. 

                                      Dataintegration for mobile salgs- og serviceløsninger implementeret på under en uge


                                      Desværre har mange beslutningstagere og virksomheder den opfattelse, at mobile salgs- og serviceløsninger er besværlige og omkostningstunge at implementere. Typisk fordi man tror, at integrationen mellem det nye system og virksomhedens ERP er kompliceret og omfattende.

                                      Dette har også tidligere været tilfældet – men det er det ikke længere med Codeex mobile salgs- og serviceløsninger.


                                      I stedet for at skulle integreres direkte ind i ”hjertet” af din virksomheds ERP, integreres Codeex mobile salgs- og serviceløsninger ”på toppen” af ERP. Det betyder, at en fuld teknisk integration af vores software og apps til din virksomheds ERP typisk tager to til tre dage, uanset virksomhedens størrelse og antallet af brugere.

                                      Alle apps indbygges i virksomhedens stregkodesystem og håndscannere samt ”på toppen” af virksomhedens økonomisystem for at sikre øjeblikkelig opdatering og fuld integration i alle hjørner af virksomheden.

                                      Vil du vide mere om dine integrationsmuligheder?

                                      Du er altid velkommen til at kontakte Johnny Nørgaard på jn@codeex.dk eller på 76 71 00 00.

                                      Effektiv udrulning af opdateringer og fuld overvågning af alle enheder


                                      SOTI MobiControl er det mest omfattende Mobile device management værktøj tilgængeligt på markedet. SoTi MobiControl giver dig blandt andet:

                                      • Central overvågning af alle mobile enheder
                                      • Central konfiguration af alle terminaler
                                      • Styring af forskellige profiler, herunder individuel sikkerhedslåsning af funktioner på terminalerne
                                      • Remote management af håndterminaler
                                      • Opdatere og konfigurere applikationer, administrere licens-, system-, netværks- og sikkerhedsparametre samt konfigurationskloning.


                                      Betjening foregår direkte fra Codeex og/eller fra jeres egen interne it afdeling.
                                      Codeex anbefaler SOTI til alle kunder, som har mere end 10 mobile enheder samt til mindre virksomheder uden en intern IT-afdeling.

                                      Vil du vide mere om Soti MobiControl?

                                      Du er altid velkommen til at kontakte partner og lager- og logistikekspert Johnny Nørgaard på jn@codeex.dk eller på 40 10 99 57.

                                      Vil du give dine kunder en bedre oplevelse?


                                      Vil du effektivisere dine medarbejderes hverdag og samtidig tilbyde dine kunder endnu hurtigere og mere fleksibel services og løsninger? 

                                      Så giv mig et kald, send mig en mail eller book et uforpligtende møde direkte i min kalender via linket herunder. 

                                      Johnny Nørgaard
                                      Partner
                                      Telefon: 76 71 00 00
                                      E-mail: jn@codeex.dk

                                      Book et møde med Johnny

                                      Johnny Nørgaard
                                       

                                      Uvildig og uafhængig rådgivning

                                      Vi har i mere end 20 år hjulpet kunder på tværs af brancher og størrelser med at udvikle og implementere lagerstyringsløsninger, der giver effektiviseringsgevinster og konkurrencefordele.

                                      Vi har fra dag 1 valgt at være uafhængige af producenter og leverandører. Vi kan derfor frit rådgive og anbefale løsninger og håndscannere på tværs af alle førende brands og funktioner.

                                      Når vi anbefaler et produkt eller en leverandør, bygger vores anbefaling udelukkende på vores egen viden samt erfaringer fra vores kunders hverdag - ikke på kickbacks, bonusser og leverandøraftaler.

                                      iStock-1210182387

                                      Læs mere om nutidens og fremtidens lagerstyring i vores blog

                                       

                                      Se flere blogindlæg
                                      4 min read

                                      Et salgsværktøj der giver både kunde- og opgaveoverblik. Og flere ordrer.

                                      Når en sælger eller tekniker står ude hos kunden, er det sjældent virksomhedens brand eller en 5 % lavere pris, der...

                                      2 min read

                                      Mere end bare en app til tidsregistrering ...

                                      Vi har alle sammen set den. Kassevognen eller sælgerslæden hvor passagersædet og forruden flyder med løse ordresedler,...

                                      4 min read

                                      Sådan vælger du den rette håndscanner til din lagerstyring

                                      Som udgangspunkt er en håndscanner en relativt simpel enhed, som enten scanner og opsamler 1D eller 2D (QR) stregkoder....