Webshop
Webshop

                                      Lagerstyring gearet til fremtidens kunders behov?

                                      Leveringshastighed og traceability er nu en lige så vigtig konkurrenceparameter som pris og kvalitet. 

                                      Fleksibilitet, transparens og hurtighed giver afgørende konkurrencefordele

                                      Lagersektoren og dermed området for lagerstyring samt lager- og logistikløsninger har længe været under forandring. Men det er tydeligt, at de vidtrækkende og langsigtede effekter af Covid-19 har acceleret denne forandring.

                                      Simpelthen fordi den øgede online-handel og de hastigt accelererende nationale og globale økonomier kræver større lager- og leveringskapacitet samt mulighed for tilpasning til større udsving i efterspørgsel.

                                      "Vigtigst af alt er dog kravet om transparent og hurtigere varelevering. For på flere og flere markeder – både B-2-B og B-2-C – er leveringstid nu en lige så afgørende parameter som pris og kvalitet for kundernes valg. Derfor er optimal lagerstyring ikke længere kun et spørgsmål om at høste effektiviseringsgevinster og omkostningsbesparelser. Optimal lagerstyring er et strategisk værktøj til forsat at være konkurrencedygtig i markedet."

                                      Johnny Nørgaard, partner og ekspert i lager- og logistikløsninger, Codeex. 

                                      Lagerstyringsteknologier der giver strategiske fordele

                                      "Dansk erhvervsliv er efterhånden nået til det punkt, hvor plukkekapciteten er forøget og omkostningerne til lagerstyring er minimeret. Desuden opnår flere og flere virksomheder strategiske fordele ved indførsel af nye teknologier."

                                      Johnny Nørgaard, partner og ekspert i lager- og logistikløsninger, Codeex. 

                                       

                                      Codeex Lagerstyring

                                       

                                      Støtter din lagerstyring dig i at udnytte dit markeds muligheder?

                                      Afhængigt af hvor langt man som virksomhed er med sin nuværende lagerstyring, findes der et naturligt næste skridt. Herunder beskriver vi tre typiske scenarier – samt kommer med forslag til, det næste skridt, der vil give mest værdi.

                                      De tre scenarier og forslagene til næste skridt bygger på vores mere end 20 års erfaring med udvikling og implementering af lagerstyring, der giver effektiviseringsgevinster og konkurrencefordele.

                                      Vi håber, at vi kan være med til at inspirere dig til forsat udvikling af din lagerstyring. Herunder kan du se en række af de virksomheder, vi allerede har hjulpet. 

                                      Andlight_logo Refako AS_logo Standardsystemer AS_logo Harboes Bryggeri_logo Royal Unibrew_logo

                                      Scenarie 1: Stregkoder og scannere er implementereret – men flere gevinster kan høstes

                                      Rigtig mange virksomheder har allerede høstet en del gevinster ved indførsel af lagerstyring og dataintegration til virksomhedens ERP via stregkodeløsninger, stregkodescannere og håndterminaler. Men mange virksomheder har endnu ikke formået at realisere den fulde forretningsmæssige værdi af det nuværende set-up. Er du i denne situation vil du typisk opleve:

                                      • Inkonsekvent eller defekt stregkodescanning
                                      • Langsommelig indtastning og nedbrud
                                      • Manglende sikkerhedsopdateringer udsætter organisationen for risiko
                                      • Opdatering og implementering af enheder er tidskrævende
                                      • Langsomme og fejlagtige scanningsprocesser resulterer i missede deadlines og KPI´er.

                                      For at løse ovenstående udfordringer virker det oplagt at gå direkte til en fuld opgradering af systemer og udstyr. Det vil vi dog ikke anbefale. For uanset hvor meget man investerer i udstyr og systemer, vil gevinsten blive minimal, hvis virksomhedens lagerstyring stadig er præget af silotænkning. Klassiske eksempler på skadelig silotænkning er:

                                      • Manglende inddragelser af lagermedarbejdere i identifikation af muligheder for effektivitetsgevinster før valg og indkøb af udstyr
                                      • Data integreres ikke fuldt og korrekt i virksomhedens ERP-system og bliver dermed ikke udnyttet til fulde
                                      • At ansvaret for vedligehold og servicering af virksomhedens lagerstyring ligger i virksomhedens IT-afdeling
                                      • Dårlig eller mangelfuld dataintegration på tværs af hele organisationen.

                                      Før man går videre med at udvikle og investere i nye løsninger og hardware, bør man i stedet kigge på følgende fire punkter:

                                      Alder er ingen hindring

                                      Tidligere har det også været tæt på umuligt at integrere ældre ERP-systemer med nyere lagerstyringssystemer og hardware. Men det er nu også muligt med Codeex softwareløsning for fuld dataintegration med Microsoft Dynamics AX/NAV / 365 FO / 365 BC og Uniconta samt styresystemerne IOS og Android.

                                      Sådan høster du endnu flere gevinster

                                      Mobile printere og truckterminaler sparer tusindvis af skridt hver dag. Et korrekt dimensioneret netværk forebygger nedbrud. Og SOTI minimerer administrationsomkostningerne. 

                                      Læs mere om Lager og Logistik

                                      Scenarie 2: Netværk, hardware, processer og dataintegration er på plads – hvad er næste skridt?

                                      En del af de virksomheder vi møder, har allerede formået at etablere et klart strategisk mål for deres lagerstyring inkl. tydelige KPI´er for alle relevante dele af organisationen og de enkelte medarbejdere. Effektivitetsgevinsterne er identificeret, siloerne er nedbrudt og support og service af scannere, terminaler og dataintegrationen til ERP er på plads.

                                      Virksomheden og organisationen med andre ord klar til næste skridt. Har du følgende overvejelser og tanker – eller bliver du bedt om at overveje dem – er du klar til næste skridt. Her stiller vi typisk følgende spørgsmål:

                                      • Kan medarbejderne udstyres til at dække flere roller i vareflowet?
                                      • Hvilke tekniske løsninger kan effektivisere vores lagerstyring yderligere?
                                      • Kan vi tilpasse den konkrete vareplukning til forskellige ordretyper?

                                      Her er det ikke længere primært valg og implementering af konkret udstyr som skal overvejes. I stedet er det processer, roller og hele måden at tænke sit vareflow, som er udgangspunktet for yderligere gevinster. Fx er det ikke en naturlov at én medarbejder pakker én order, at  det er IT-afdelingen, der servicerer alt udstyr - eller at man skal nøjes med den sparsomme information, der kan lagres i 1D-stregkoder. 

                                      Inspiration og hjælp til at tage det næste skridt?


                                      Du er altid velkommen til at kontakte partner og ekspert i lagerstyring Johnny Nørgaard for en uforpligtende snak på jn@codeex.dk eller 40 10 99 57.

                                      Scenarie 3: Du er på udkig efter den næste teknologi til at optimere din lagerstyring

                                      Du har allerede set og forstået, hvordan lagerstyring kan skabe effektiviseringsgevinster og besparelser. Og du forstår, hvordan effektiv lagerstyring også er et centralt redskab til at realisere virksomhedens overordnede mål i forhold til kundetilfredshed, optimering af værdikæden og tilpasning til fundamentale markedsændringer som fx Covid-19.

                                      Nu er du på udkig efter at tage virksomhedens lagerstyring til et helt nyt niveau. Herunder har vi samlet tre teknologier, som du bør overveje – og som vi gerne hjælper dig med at integrere.

                                      Vil du vide mere om fremtidens lagerstyring?

                                      Tilmeld dig vores nyhedsbrev her til højre. Så får du cirka hver tredje uge  inspiration og viden om stragetiske løsninger og konkrete produktnyheder.

                                      Få et bud på dine næste mulige gevinster 


                                      Skriv eller ring, hvis du vil have et uforpligtende forslag til lagerstyring, der giver endnu flere effektiviseringsgevinster og konkurrencefordele.

                                      Johnny Nørgaard
                                      Partner og ekspert i lager- og logistikløsninger
                                      Telefon: 76 71 00 00
                                      E-mail: jn@codeex.dk

                                      Book et møde med Johnny

                                      Johnny Nørgaard
                                       

                                      Uvildig og uafhængig rådgivning

                                      Vi har i mere end 20 år hjulpet kunder på tværs af brancher og størrelser med at udvikle og implementere lagerstyringsløsninger, der giver effektiviseringsgevinster og konkurrencefordele.

                                      Vi har fra dag 1 valgt at være uafhængige af producenter og leverandører. Vi kan derfor frit rådgive og anbefale løsninger og håndscannere på tværs af alle førende brands og funktioner.

                                      Når vi anbefaler et produkt eller en leverandør, bygger vores anbefaling udelukkende på vores egen viden samt erfaringer fra vores kunders hverdag - ikke på kickbacks, bonusser og leverandøraftaler.

                                      Uvildig og uafhængig rådgivning

                                      Læs mere om nutidens og fremtidens lagerstyring i vores blog


                                      Se flere blogindlæg

                                      4 min read

                                      Et salgsværktøj der giver både kunde- og opgaveoverblik. Og flere ordrer.

                                      Når en sælger eller tekniker står ude hos kunden, er det sjældent virksomhedens brand eller en 5 % lavere pris, der...

                                      2 min read

                                      Mere end bare en app til tidsregistrering ...

                                      Vi har alle sammen set den. Kassevognen eller sælgerslæden hvor passagersædet og forruden flyder med løse ordresedler,...

                                      4 min read

                                      Sådan vælger du den rette håndscanner til din lagerstyring

                                      Som udgangspunkt er en håndscanner en relativt simpel enhed, som enten scanner og opsamler 1D eller 2D (QR) stregkoder....