Part 1: Expand your safety perimeter to everywhere
When work can take place anywhere, solutions that secure a company’s data have to be everywhere. Basically, it is crucial that businesses can shift...
IT-afdelingens medarbejdere er oftest for dyre og dygtige til at fungere som en servicefunktion for medarbejdere, der har glemt deres password. Se her, hvordan du sikrer mere tid til, at IT-afdelingen kan bidrage til virksomhedens vækst.
IT-afdelingen skal fungere som en strategisk enhed, der bidrager til virksomhedens vækst ved at foreslå, udvikle og implementere løsninger, der forbedrer interne processer, øger kundeservicen, maksimerer dataudnyttelsen og gør medarbejdernes arbejdsdag mere effektiv og fleksibel.
Alligevel bruges der stadig alt for megen tid og ressourcer på rutinemæssige service- og supportopgaver i de danske IT-afdelinger.
Derfor giver det i rigtig mange tilfælde god mening, at man outsourcer løsningen af hverdagens service-, support og driftsopgaver.
Forbedret brugeroplevelse: Når rutineopgaver outsources, bliver problemerne løst hurtigere og mere effektivt, hvilket resulterer i en bedre daglig oplevelse for brugerne.
Forbedret IT-sikkerhed: En ekstern partner kan tilbyde specialister med konstant opdateret viden IT-sikkerhed og stor erfaring med hurtig og ensartet implementering. Dermed reduceres risikoen for sikkerhedsbrud.
Frigørelse af ressourcer: Ved at outsource rutineopgaver frigøres intern tid, der kan bruges på at fokusere på strategiske udviklingsprojekter, som kan skabe større værdi for virksomheden.
Skalerbarhed og fleksibilitet: Outsourcing giver mulighed for at skalere op eller ned efter behov, uden at skulle bekymre sig om at ansætte eller fyre personale.
Det er vigtigt at vælge en partner, der passer til din virksomheds størrelse og behov. Er din virksomhed en lille kunde i en stor partnerportefølje, risikerer du at blive nedprioriteret. På den anden side bør du heller ikke vælge en partner, der er for lille til at tilbyde de nødvendige kompetencer og ressourcer.
Derudover er det essentielt at have én fast kontaktperson hos outsourcing-partneren. Denne person skal hurtigt kunne få indsigt i din virksomheds IT-infrastruktur, mål, udfordringer og igangværende projekter.
En vigtig pointe: Indgår men en aftale med en ekstern partner, bør man starte med at definere virksomhedens behov samt kravene til Service Level Agreement (SLA) i tæt samarbejde med den valgte samarbejdspartner.
Vil du have flere tips til optimal indkøb af hardware og drift af din virksomheds IT-afdeling, så tilmeld dig vores nyhedsbrev eller følg os på linkedin.
Du kan læse mere om Codeex´ tilgang og løsninger for drift og support af din virksomheds IT-afdeling.
Du er selvfølgelig også altid velkommen til at kontakte salgsdirektør Frederik Bentler for en uforpligtende snak om den mest (kost)effektive løsning for din virksomhed.
Frederik er salgsdirektør for Codeex storkunder og SKI-aftaler og har mere end 20 års erfaring med strategi og rådgivning omkring virksomheders IT-løsninger. Du er altid velkommen til at kontakte Frederik for en uforpligtende snak om dine behov og muligheder på fb@codeex.dk eller på 7671 0000.
When work can take place anywhere, solutions that secure a company’s data have to be everywhere. Basically, it is crucial that businesses can shift...
Alle IT-ansvarlige ved, hvor vigtig systematisk patching er for T-sikkerheden, maksimal oppetid og minimering af problemer i organisationen. Desværre...
IT-afdelingens medarbejdere er oftest for dyre og dygtige til at fungere som en servicefunktion for medarbejdere, der har glemt deres password. Se...