Part 1: Expand your safety perimeter to everywhere
When work can take place anywhere, solutions that secure a company’s data have to be everywhere. Basically, it is crucial that businesses can shift...
Mobile Solutions er en fællesbetegnelse for softwareløsninger, der sørger for gnidningsløs real-time udveksling af data mellem medarbejdere og økonomisystemer indenfor Produktion, Salg, Service eller Lager/WMS.
Konkret registrerer medarbejderne alle handlinger på en bærbar enhed. Fx en mobiltelefon, tablet eller håndscanner. Derfra synkroniseres disse data i realtime til virksomhedens økonomisystem.
Mobile Solutions understøtter Microsoft Dynamics AX/NAV, Microsoft Dynamics 365 FO / 365 BC samt MobiSolutions Cloud og Uniconta. Læs mere om Mobile Solutions her.
Fuld integration fra lagergulv til topledelse
Indenfor Lager/WMS bygger Mobile Solutions oftest på en serie af apps, der hver indeholder en lang række tilpasnings-parate funktioner og services. Alle apps indbygges i virksomhedens stregkodesystem og håndscannere samt ”på toppen” af virksomhedens økonomisystem for at sikre øjeblikkelig opdatering og fuld integration i alle hjørner af virksomheden.
Fordelene på lageret
Har virksomheden allerede indført stregkode og håndscannere i plukkeprocessen, sørger Logistik/WMS-appen for, at man får endnu mere ud af denne investering. Lagermedarbejderen kan fra en og samme mobile enhed udføre alt lige fra lagerforespørgsel og varemodtagelse til pluk og vareoptælling. Tilknyttes en printer kan labels printes direkte på lageret fra enhver enhed og effektiviteten dermed øges yderligere.
Desuden sikrer app´en endnu dybere integration med virksomhedens økonomisystem – og evt. også med kundernes!
Fordelene på kontoret
Den primære værdi for administration er den dybe integration med virksomhedens ERP-system. Det betyder, at data er opdateret og synkroniseret i det øjeblik, de bliver scannet eller tastet ind.
Enhver vare, ordre eller palle kan øjeblikkeligt identificeres og findes. Det giver fuldt overblik over lager- og leveringssituationen og forhindrer flaskehalse, før de opstår. Og man kan hurtigt og intuitivt skabe alle de skræddersyede dashboards og rapporter, som ledelse og kunder måtte efterspørge.
Fordelene for bundlinjen
Når alle data er fri og tilgængelige i real-time bliver ledelsens beslutningsgrundlag langt stærkere. Det betyder bedre strategiske beslutninger. Samtidig stiger leveringskvaliteten. Registreringssikkerhed og datasikkerhed er i top hvilket virker overbevisende og skaber tryghed for rettidig levering – både internt og eksternt. Samtidig bliver det lettere at analysere sig frem til, hvilke arbejdsgange der kan forenkles og effektiviseres.
Johnny har mere end 20 års erfaring med rådgivning om løsninger og hardware inden for lagerstyring samt mobile salgs- og serviceløsninger. Du er altid velkommen til at kontakte Johnny for en uforpligtende snak om dine behov og muligheder på jn@codeex.dk eller 76 71 00 00.
When work can take place anywhere, solutions that secure a company’s data have to be everywhere. Basically, it is crucial that businesses can shift...
Alle IT-ansvarlige ved, hvor vigtig systematisk patching er for T-sikkerheden, maksimal oppetid og minimering af problemer i organisationen. Desværre...
IT-afdelingens medarbejdere er oftest for dyre og dygtige til at fungere som en servicefunktion for medarbejdere, der har glemt deres password. Se...