Webshop
Webshop

                                      3 min read

                                      Et salgsværktøj der giver både kunde- og opgaveoverblik. Og flere ordrer.

                                      Featured Image

                                      Når en sælger eller tekniker står ude hos kunden, er det sjældent virksomhedens brand eller en 5 % lavere pris, der afgør kundens oplevelse af virksomheden eller om kunden tager imod tilbuddet. Det er graden af fleksibilitet samt evnen til at kunne fremlægge løsninger og tilbud på stedet, kunderne går efter.

                                      Kvalitet og pris vil selvfølgelig altid være vigtige parametre. Men efterhånden som forskellene til konkurrenterne bliver mindre, bliver det at kunne eksekvere hurtigt samt at være i stand til at tilbyde unikke services eller muligheder vigtigere og vigtigere.

                                      Derfor er en app-baseret salgs- og serviceløsning ikke kun en måde at effektivisere sin administration og optimere sine omkostninger på.

                                      Det er i lige så høj grad et salgsværktøj til fastholdelse af nuværende kunder og tiltrækning af nye.

                                      For med real-time adgang til kundekort, opgaveoverblik, varekatalog og lagerstatus kan sælgere og teknikere levere priser, planer og tilbud på stedet. Og det kan kunderne godt li´!

                                      Sidst men ikke mindst skal man huske, at Salg er virksomhedens ansigt udadtil. Så jo mere professionel, effektiv og servicemindede virksomhedens sælgere fremstår, jo mere attraktiv fremstår virksomheden som eksisterende eller ny samarbejdspartner.


                                      En mobil salgsløsning med real-time opdatering

                                      For at give sine sælgere muligheden for at give kunderne den bedst mulige oplevelse, er det nødvendigt med et teknisk set-up, som understøtter:

                                      1) Online bestilling og registrering af ordrer

                                      2) Real-time opdatering af lagerstatus og leveringstidspunkt hos kunden.

                                      For kun ved at have det fulde kundeoverblik og opgaveoverblik kan sælgeren svare på de tre klassiske spørgsmål, kunderne altid stiller:

                                      - ”Hvilket produkt er det bedste for mig?”
                                      - ”Hvornår kan jeg have det?”
                                      - ”Hvor meget koster det?”

                                      Løsningen er en app-baseret mobil salgsløsning, der udveksler real-time data med virksomhedens ERP-system. Dermed har sælgeren altid det fulde kundeoverblik over løsninger, bestillinger og kontakter – og kan altid danne sig det nødvendige opgaveoverblik til at vurdere, hvornår en opgave kan sættes i gang og afsluttes.


                                      Fuld integration med ERP på tre dage

                                      MobiSolutions er en mobil salgsløsning som via en softwarebaseret løsning, integreres ”på toppen” af virksomhedens nuværende ERP-system. Det betyder minimal risiko, relativt lave implementeringsomkostninger samt at det typisk ikke tager mere end tre dage at implementere MobiSolutions – uanset om virksomhedens ERP-system er Microsoft Dynamics AX, Microsoft Dynamics NAV, Uniconta, C5 eller MobiCloud.

                                      Når salgsløsning er implementeret, vil alle data indtastet fra administrative medarbejdere, lager, teknikere og sælger flyde frit mellem afdelingerne og være konstant opdaterede.

                                      Læs mere om softwarebaseret dataintegration.

                                      Data kan indsamles og deles både via sælgerne pc´er, tablets eller mobiltelefoner, administrationens ordresystem og lagerfolkenes stregkodescannere eller håndterminaler.


                                      Lad kunderne bestille direkte hos dig

                                      Ved at integrere lagerbeholdning, ordreafgivelse, tidsregistrering, kundekort og fakturering direkte med kundens ERP-system bliver det muligt for dine kunder selv at oprette fx opgaver, bestille produkter og booke service- eller salgsbesøg.

                                      Det gør jeres partnerskab endnu tættere og giver samtidig effektive besparelser på administration hos både din og kundens virksomhed.

                                      En fuld integration med ERP giver følgende fordele for din virksomhed:

                                      • Kundeoversigt
                                        Få et fuldt kundeoverblik med online kundekort med adresser, kontaktperson samt aftaler om projekter, priser og levering

                                      • Kundekort
                                        Se kunder listet på et kort, samt kundeinfo, åbne ordrer, fakturaer og prisaftaler.

                                      • Varekatalog
                                        Se produkter visuelt sorteret efter kategorier, deres aktuelle lagerstatus og tilføj vare til indkøbskurv.

                                      • Indkøbskurv
                                        Opret kundeordre direkte på stedet - tilføj noter, scan stregkoder og forespørg på levering.

                                      • Kørselsplanlægning
                                        Automatiseret ruteplanlægning for både sælger og servicefolk sikrer optimal tidsudnyttelse.

                                      Godkend og send fakturaer til betaling med det samme

                                      Fordi alle data om materiale- og timeforbrug opdateres i realtime, er det muligt for teknikere og håndværkere at få godkendt fakturagrundlaget af kunden på stedet og med det samme. Det giver både et sundere cashflow og færre renteudgifter.


                                      En mobil salgsløsning der også giver bedre projektledelse

                                      Når din virksomhed og sælgerne har konstant overblik over kollegernes tid og opgaver samt over lager- og leveringssituationen, bliver det langt lettere at planlægge løsninger og projekter optimalt.

                                      • Farvel til serviceopgaver og teknikere der går i stå på grund af manglende reservedele.
                                      • Slut med sælgere, som får lovet kunderne leveringstider og antal som ikke kan holdes.
                                      • Goddag til gladere kunder som får leveret ordrer og løsninger til tiden – og dermed bliver lettere at fastholde.

                                      Du kan læse mere om fordelen ved mobile service- og salgsløsninger for sælgere og udkørende teknikere her.

                                      Vil du være sikker på at få næste uges tips til lager- og logistikløsninger der flytter både varer og kunder, tilmeld dig vores nyhedsbrev her- så tilmeld dig vores nyhedsbrev her  - eller følg os på linkedin.

                                      Du er selvfølgelig også altid velkommen til at kontakte vores partner og ekspert i lager- og logistikløsninger Johnny Nørgaard på jn@codeex eller på 76 71 00 00 for en uforpligtende snak om dine behov og muligheder.

                                      Få mere viden og inspiration her

                                      Et salgsværktøj der giver både kunde- og opgaveoverblik. Og flere ordrer.

                                      Når en sælger eller tekniker står ude hos kunden, er det sjældent virksomhedens brand eller en 5 % lavere pris, der afgør kundens oplevelse af...

                                      Read More

                                      Mere end bare en app til tidsregistrering ...

                                      Vi har alle sammen set den. Kassevognen eller sælgerslæden hvor passagersædet og forruden flyder med løse ordresedler, kvitteringer,...

                                      Read More

                                      Vælg en lettere vej til at undgå Covid-smitte via bærbare, mobilen og ... kaffemaskiner?!

                                      Nu hvor vi står med en opblussen af Covid-19 smitte og den deraf følgende risiko for nedlukninger, er investering i øget hygiejne en investering i...

                                      Read More