1 min read

Bruger IT-afdelingen sin tid  (kost)effektivt?

Featured Image

Hvorfor er det egentligt, at IT-afdelingen skal bruge sin dyrebare tid og kompetencer på rutinemæssige sikkerhedsopdateringer, glemte passwords og banale hardwareinstallationer? Hvorfor ikke bruge de interne ressourcer på udviklingsopgaver i stedet og så lade andre om den daglige service og support?

Den moderne IT-afdelings rolle bør ikke være at være en serviceafdeling. IT-afdelingen bør være en værdiskabende udviklingsafdeling, der designer og implementerer løsninger, som giver bedre interne processer, bedre kundeservice, sikrer maksimalt udbytte af data og gør medarbejdernes hverdag så effektiv og fleksibel som muligt.

Alligevel bruges der stadig alt for megen tid og ressourcer på rutinemæssige service- og supportopgaver i de danske IT-afdelinger. Tid og ressourcer, som ville skabe meget mere værdi, hvis de blev anvendt på strategiske udviklingsopgaver.


Bruger din IT-afdeling sin tid godt nok?


Fordele for både brugere, IT-afdeling og IT-sikkerheden

På tværs af kundestørrelser, brancher og behov ser vi en lang række fordele for de virksomheder, som vælger at outsource hele eller dele af IT-afdelingens service- og supportopgaver. Fordelen er blandt andet:

  • Hurtigere servicering og problemløsning af brugerne i hverdagen

  • Struktureret og konstant opdateret tilgang til virksomhedens IT-sikkerhed

  • Frigørelse af internt tid til løsning af strategiske udviklingsopgaver.

De største fordele høstes af de virksomheder, som fra start klart og tydeligt definerer virksomhedens behov samt kravene til Service Level Agreement (SLA).


codeex kan vejlede og rådgive


Hvilken partner skal man vælge?

Man bør starte med at vurdere, om man som virksomhed har den rette størrelse i forhold til partnerens øvrige kunder. Er man en lille fisk i en stor sø, får man begrænset adgang til partnerens topkompetencer. Desuden bliver man prioriteret nedprioriteret efter større kunder i tilfælde af generelle nedbrud.

Men man skal heller ikke vælge en så lille partner, så de nødvendige kompetencer og ressourcer ikke er til stede. Så kan man lige så godt ansætte internt i stedet.

Sidst men ikke mindst skal man sørge for at få én fast kontaktperson som hurtigt får kendskab til virksomhedens IT-infrastruktur, mål og udfordringer samt eventuelle igangværende projekter.

Her kan du læse mere om Codeex´ tilgang og løsninger for drift og support af din virksomheds IT-afdeling.



Vil du optimere din IT-afdeling?

Vil du have flere tips til optimal indkøb af hardware og drift af din virksomheds IT-afdeling, så tilmeld dig vores nyhedsbrev eller følg os på linkedin.

Du er selvfølgelig også altid velkommen til at kontakte salgsdirektør Frederik Bentler for en uforpligtende snak om den mest (kost)effektive løsning for din virksomhed.

Få mere viden og inspiration her

Optimal email-sikkerhed med DKIM, SPF og DMARC

Hver dag udveksler stort set alle typer og størrelser af virksomheder fortrolige data med kunder, forretningspartnere og leverandører. Det kan fx...

Read More

Digitalisér dit lager på tre dage

Mange beslutningstagere og IT-chefer tror, at en digitalisering af virksomhedens lager- og logistikløsning med virksomhedens ERP-system vil være en...

Read More

Iiyama skærme: Du kan se forskellen med det samme

Af og til dukker der nye interessante brands op. Brands som tilbyder tekniske løsninger på højt niveau til attraktive priser. Iiyama har produceret...

Read More